نقش فرهنگ در تمام ابعاد زندگی افراد نمود دارد

محمدپور گفت: شورای فرهنگ عمومی نهادی مبتنی بر ارزش‌های حاکم در جامعه‌ اسلامی و ایرانی است که با حضور فرهیختگان علمی و فرهنگی تشکیل می‌شود.

«محمد محمدپور» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز با اشاره به فرا رسیدن روز شورای فرهنگ عمومی اظهار داشت: فرهنگ عمومی، شبکه‌ای درهم تنیده، قدرتمند و متأثر از گرایش‌ها و باور‌هایی است  که در همه زوایای زندگی مردم حضور دارد و حول سه محور فرد، خانواده و جامعه ایفای نقش می‌کند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان آذربایجان‌شرقی افزود: شورای فرهنگ عمومی، بر اساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، به عنوان عالی‌ترین مرجع تصمیم گیری در مقوله فرهنگ عمومی در سطح کشور، مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها به شناسایی مسائل و مشکلات و اتخاذ راهکار‌های عملی توسعه و ارتقاء سطح فرهنگ عمومی جامعه مبادرت می‌کند.

وی ادامه داد: شورای فرهنگ عمومی تلاش دارد تا رسالت هدایت، نظارت و رصد ابعاد مختلف فرهنگ عمومی را با هماهنگی و همکاری مردم و نهاد‌های فرهنگی به انجام رساند. در حقیقت شورا، عالی‌ترین مرجع تصمیم سازی در رصد مسائل و مشکلات فرهنگی استان به حساب می‌آید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: با مدیریت مدبرانه‌ نماینده‌ ولی فقیه در استان و با همکاری اعضای شورای فرهنگ عمومی استان و با پیگیری‌های دبیرانه در طول چند سال اخیر جلسات شورای فرهنگ عمومی به طور منظم در هر ماه برگزار شده و توانسته مصوباتی مؤثری در راستای ارتقای فرهنگ استان تصویب کند.

وی با بیان این‌که نقش فرهنگ در تمام ابعاد زندگی نمود یافته و همگان واقف هستند که فرهنگ شاکله‌ فعالیت‌های فردی و اجتماعی است، گفت: با توجه به اینکه باورها و نگرش‌های یک فرد در طول زمان شکل گرفته و نضج می‌یابد پس فرهنگ را شاید بتوان اصلی‌ترین خاستگاه رفتار فرد دانست.

محمدپور تصریح کرد: شورای فرهنگ عمومی نهادی مبتنی بر ارزش‌های حاکم در جامعه‌ اسلامی و ایرانی است که با حضور فرهیختگان علمی و فرهنگی تشکیل می‌شود و مصوبات آن از شاخص‌های تاثیرگذاری است که می تواند فرهنگ عمومی جامعه را تحت تاثیر قرار داده و موجب بالندگی آن شود.

وی بهبود سبک زندگی به عنوان مهمترین الگو در شکل‌گیری جامعه اسلامی را اصلی‌ترین رسالت شورای فرهنگ عمومی برشمرد و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران انقلابی با ماهیت فرهنگی است، از این رو فرهنگ عمومی را می‌توان مهمترین مقوله‌ در جامعه‌ی اسلامی ایران دانست.

 

کد خبر 851044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha