نقش شهرداری در ارتقای فرهنگ عمومی جامعه مهم است

دبیری گفت: شوراهای اسلامی و شهرداری‌ها باید در ارتقای فرهنگ عمومی و ترویج فرهنگ مطلوب و متعالی نقش آفرین باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «شهرام دبیری» امروز(۱۲ آبان) در جلسه شورای اسلامی شهر تبریز با تبریک فرا رسیدن ۱۴ آبان روز فرهنگ عمومی اظهار داشت: شورا و شهرداری باید در ارتقای فرهنگ عمومی و ترویج فرهنگ مطلوب و متعالی نقش آفرین باشد.

رئیس شورای اسلامی تبریز خاطرنشان کرد: آنچه فرهنگ غالب شهر است، به عنوان نماد و نشان فرهنگ عمومی بوده و باید تلاش کرد این فرهنگ غنی به نسل های آینده منتقل شود.

وی با تأکید بر این‌که باید با برنامه ریزی و اجرای برنامه های مختلف در حوزه فرهنگ نقش آفرینی کرد، گفت: برگزاری ارزشمند نمایشگاه های کتاب و مطبوعات اقدامی ماندگار در حوزه فرهنگ عمومی جامعه بوده است.

دبیری در ادامه با تبریک فرا رسیدن ۱۳ آبان روز دانش آموز گفت: نقش آفرینی دانش آموزان در مبارزات انقلاب اسلامی از مهم ترین عوامل پیروزی انقلاب اسلامی بود و آنان بارها ثابت کرده اند که در موضوعات مختلف در جامعه پیش رو هستند.

همچنین شهردار تبریز در سخنانی فرهنگ را مهم تر از عمران شهری دانست و گفت: اگر در حوزه فرهنگ سرمایه‌گذاری و هزینه شود؛ بسیاری از هزینه‌های مدیریت شهری کاهش می یابد.

«ایرج شهین باهر» افزود: در این راستا کتاب های آموزش شهروندی در تبریز تدوین و چاپ شده که مورد استقبال مسئولان وزارت کشور قرار گرفته است و در آینده نزدیک تفاهم نامه همکاری شهرداری تبریز و آموزش و پرورش به امضاء خواهد رسید.

وی با اشاره به این‌که این کتاب ها سال گذشته در ٨١ مدرسه به دانش آموزان آموزش داده شد و امسال در تمام مدارس آموزش داده می شود، افزود: امسال ۴٠٠ هزار نسخه از این کتاب ها منتشر شده است.

کد خبر 849775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha