جریان‌های مختلفی به دنبال فراموشی شهدا در جامعه هستند

آل هاشم گفت: جریان‌های مختلفی تلاش دارند برای فراموش شدن شهدا حرکت می‌کنند که مصادق بارز آن حذف نام شهدا از خیابان‌ها و معابر شهر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» امروز (۱۲ آبان) در یادواره شهدای مسجد امام حسین کوی لاله تبریز اظهار داشت: برای مقابله با جریان‌های معاند نظام و شبهه‌افکن در عرصه دفاع مقدس؛ باید فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت بیش از گذشته در جامعه ترویج شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، نیروهای مسلح و بنیاد شهید و امور ایثارگران باید با همکاری یکدیگر وصیتنامه‌های شهدا را نشر داده و دانش آموزان با این آموزه های متعالی آشنا شوند.

وی، جمع آوری و انتشار خاطرات رزمندگان را از دیگر راه های گسترش فرهنگ ایثار و مقاومت دانست و ادامه داد: باید فداکاری‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان، فرماندهان و افراد موثر در جنگ در مدارس و دانشگاه ها تدریس شود.

امام جمعه تبریز از نهادهای فرهنگی خواست خاطرات رزمندگان دفاع مقدس را در قالب کتاب، چاپ کرده و در اختیار افراد جامعه قرار دهند و تصریح کرد: موزه‌ دفاع مقدس تبریز باید سال‌ها پیش مورد بهره برداری قرار می گرفت که طولانی شدن این پروسه زیبنده آذربایجان نیست.

آل هاشم افزود: گردآوری آثار بر جای مانده از شهدا و اعزام کاروان‌های زیارتی راهیان نور به مناطق عملیاتی؛ گامی ارزشمند و موثر برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس است.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ دفاع مقدس جامعه را در برابر توطئه‌ها بیمه می‌کند، افزود: ۴۰ سال است دشمنان در تلاش هستند با توطئه‌های مختلف به وحدت و همبستگی ملت ایران لطمه بزنند اما مردم ایران حافظ خون شهدا هستند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: مردم در برابر کسانی که به خون‌های پاک شهدا خیانت کنند؛ آگاهانه و عالمانه ایستاده‌اند؛ همه آحاد جامعه وظیفه دارند مانع فراموشی یاد و نام شهدا شوند.

وی ادامه داد: جریان‌های مختلفی تلاش دارند برای فراموش شدن شهدا حرکت می‌کنند که مصادق بارز آن حذف نام شهدا از خیابان‌ها و معابر شهر است؛ باید دانست که تکرار و نشر آرمان‌های شهدا موجب ماندگاری یاد و نام آنان بوده و برگزاری یادواره شهدا از راه‌های نشر این آرمان‌هاست.

کد خبر 849761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha