ملاک دین‌مداری واقعی، قبول ولایت است

حجت الاسلام سنجری گفت: بسیاری از آنان که مدعی ولایت‌مداری بودند، در مسیر حرکت قطار انقلاب، نتوانستند در عمل نشان دهند که مطیع امر ولایت هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام «سالار سنجری» امروز در یادواره شهدای مناطق خلیل‌آباد و داداش‌آباد که در مسجد امام زمان(عج) تبریز برگزار شد، اظهار داشت: شأن و عظمت شهدا به قدری والاست که نباید قربانی مطامع دنیوی عده‌ای فرصت‌طلب قرار گیرد.

امام جمعه جلفا با بیان این‌که شهدا به تأسی از حضرت ابوالفضل العباس(ع) تسلیم امر ولی زمان خود بوده‌اند، خاطرنشان کرد: شهدا به معنای واقعی کلمه؛ ولایت‌مدار بوده و در مسیر حق و حقیقت قدم برداشتند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که تنها عمل به احکام؛ ملاک دین‌داری نیست، افزود: چه بسا اسلام از دین‌دارانی که به ظاهر عامل به احکام الهی بوده‌اند، ضرباتی جبران ناپذیر خورده که از سوی کفار چنین هجمه ای را متحمل نشده بود.

حجت الاسلام سنجری با اشاره به این‌که ملاک دین‌مداری واقعی، قبول ولایت است، افزود: پیام اسلام(ص) فرموده‌اند؛ «معروف یعنی امام و منکر یعنی دشمنان علی ابن ابی‌طالب»، در حقیقت امام علی(ع) میزان عمل است، مادامی که اعمال در شعاع ولایت قرار نگیرند، مقبول درگاه الهی نخواهد بود.

امام جمعه جلفا با اشاره به تاریخ انقلاب اسلامی ایران گفت: بسیاری از آنان که مدعی ولایت‌مداری بودند، در مسیر حرکت قطار انقلاب، نتوانستند در عمل نشان دهند که مطیع امر ولایت هستند، اما شهدا نه تنها در شعار بلکه در عمل ثابت کردند که ذوب در ولایت هستند.

گفتنی است، یادواره شهدای مناطق خلیل‌آباد و داداش‌آباد تبریز به همت کانون فرهنگی هنری منجی عالم مسجد امام زمان(عج)، پایگاه مقاومت بسیج، بنیاد شهید و امور ایثارگران، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، نیروی انتظامی استان، ارتش و دیگر نهادهای فرهنگی برگزار شد.

 

کد خبر 850337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha