آذربایجان اجازه تفرقه به دشمن را نمی‌دهد

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: آذربایجان در صحنه‌های مختلف وفاداری خود را به انقلاب، رهبری و وظن نشان داده و اجازه تفرقه به دشمن را نمی‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل‌هاشم» امروز(۱۷ آبان) در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به حاشیه‌سازی برخی رسانه‌های داخلی و خارجی علیه مردم آذربایجان و هواداران تیم فوتبال تراکتور  اظهار داشت: سخنگوی قوه قضائیه، واکنش مناسب به موضوع حواشی فوتبال تبریز داشته که جای قدردانی دارد.

امام جمعه تبریز خاطرنشان داد: واکنش اسماعیلی بسیار جالب بود و گفت؛ اینکه در گوشه‌ای چند نفر اقدامی انجام دهد باید با چند نفر برخورد کنیم و نباید ربط به همه مردم آذربایجان دهیم زیرا آذربایجان در زمره دلداگان کشور هستند. 

وی ادامه داد: اینکه جمعیت چند هزار نفر چند نفر بخواهد تخلف کند، نباید تسری به کل داد؛ زیرا آذربایجان در صحنه‌های مختلف وفاداری خود را  به انقلاب، رهبری و وظن نشان داده و اجازه تفرقه به دشمن را نمی‌دهد. 

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر این‌که مردم تبریز و آذربایجان دلداده اسلام، تشیع و ایران هستند، افزود: دشمن بیاید و ببیند که مردم آذربایجان چگونه وفادار به نظام و اسلام است و آماده جانبازی هستند. 

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه های نماز جمعه با اشاره به برداشتن گام چهارم کاهش تعهدات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران گفت: با پایان سومین فرصت ۶۰ روزه ایران به طرف‌های مقابل برجام، گام چهارم آغاز شد.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به بدعهدی‌های طرف‌های مقابل، طی سه مرحله اقدام به کاهش تعهدات هسته‌ای خود کرده است؛ که چهارمین گام سه‌شنبه، ۱۴ آبان رسما با آغاز گازدهی به سانتریفیوژها در تاسیسات هسته‌ای فردو آغاز شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی افزود: طبق معاهده برجام بیش از ۱۰۰۰ سانتریفیوژ در فردو داریم که در برجام قرار بود که بچرخد؛ ولی گاز داده نشود ولی در راستای کاهش تعهدات برجامی گازدهی به آنها آغاز شد. 

امام جمعه تبریز ادامه داد: براساس برجام ایران می‌بایست براساس برنامه بلند مدت خود ۱۵ سال فعالیت‌های غنی‌سازی اورانیوم از جمله تحقیق و توسعه تحت نظارت پارلمانی صرفا در غنی‌سازی نطنز انجام دهد و سقف غنی‌سازی را تا ۳/۶۵ درصد نگه دارد همچنین در فردو نیز از هرگونه غنی‌سازی و تحقیق و توسعه خودداری کرده آن را به یک مرکز هسته‌ای، فیزیکی و فناوری تبدیل کند. 

وی ادامه داد: جالب این است که انگلیس و دیگر طرف‌های برجام، ایران را به دلیل تعهداتش و کاهش تعهداتش سرزنش کرده‌اند؛ ولی به حول و قوه الهی مردم قهرمان به وظیفه خود عمل کرده و گام چهارم در رابطه با کاهش تعهدات برجامی را برخواهند داشت. 

 

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره بر برگزاری نمایشگاه فناوری در تبریز گفت: شاید ابعاد این نمایشگاه اقتصادی است؛ ولی این نمایشگاه در ۱۸ حوزه تخصصی با حضور ۲۶ استان شکل گرفته است.

امام جمعه تبریز افزود: اقتصاد دانش‌بنیان به دلیل نیاز به جوانان و تولید داخلی نقش جدی در اقتصاد مقاومتی دارد و هر گامی که برای این منظور رقم می‌خورد باید مورد حمایت قرار گیرد و تمام نهادها به آموزش خلاقانه کمک کند.

وی با تأکید بر حمایت مردمی، فعالیت بخش خصوصی در تجاری‌سازی فناوری و افزایش اشتغال نخبگان، برنامه‌ریزی برای صادرات محصولات دانش‌بنیان، توسعه کسب و کار، ایجاد صنایع مبتنی بر دانش اظهار داشت: ارتباط صنعت با دانشگاه ها یکی از برکات برگزاری این نمایشگاه ها است.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به زلزله صبح امروز آذربایجان‌شرقی گفت: در چند روستای میانه و مخصوصا روستایی ورنکش که چند تن از هموطنان به رحمت خدا رفتند و در روستاهای مختلف نیز گزارش شده است که ۳۰ تا ۵۰ درصد روستا تخریب شده اند.

آل هاشم با اشاره به این‌که انتظار داریم مسؤولان ذیربط به نحو احسن به وظایف خود عمل کنند و اگر نیاز به کمک مردم باشد، اطلاع‌رسانی کنند، گفت: خوشبختانه امدادرسانی از نخستین دقایق وقوع زلزله آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

کد خبر 851561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha