خسارت اولیه زلزله در بخش کشاورزی آذربایجان شرقی برآورد شد

میزان خسارت های اولیه وارده به بخش کشاورزی آذربایجان شرقی بر اثر زلزله بامداد امروز اعلام شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از تبریز، «اکبر فتحی» عصر امروز در جمع خبرنگاران به ارایه گزارشی از میزان خسارت های اولیه وارده به بخش کشاورزی آذربایجان شرقی بر اثر زلزله بامداد امروز پرداخت و اظهار داشت: زلزله تاکنون به 1150 راس دام سبک و سنگین و بیش از 270جایگاه دامی این استان خسارت وارد کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: 300 راس دام سنگین و 850 راس دام سبک در اثر تخریب اماکن دامی تلف شده اند که اقدام های لازم در خصوص دفن بهداشتی آنها در حال پیگیری و انجام است.

وی گفت: براساس گزارش های اولیه تاکنون 650 راس دام سبک و 250 راس دام سنگین در 16 روستای شهرستان میانه تلف شده اند و به 170 واحد اماکن دامی این شهرستان خسارت 40 الی 100 درصدی وارد شده است.

فتحی به خسارت وارده به شهرستان سراب در اثر این زلزله اشاره کرد و افزود: 200 راس دام سبک و 50 راس دام سنگین در شهرستان سراب تلف شده است و به 100 واحد دامی نیز خسارت وارد شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: اکیپ های خدمت رسان اداره کل دامپزشکی استان برای دفن بهداشتی و ضدعفونی اماکن دامی در شهرستان های زلزله زده حضور پیدا کردند.

گفتنی است، ساعت 2 و 17 دقیقه بامداد روز جمعه زمین لرزه ای به بزرگی 5.9 درجه در مقیاس امواج درونی زمین روستای ورنکش بخش ترکمنچای شهرستان میانه و روستای اسب فروشان شهرستان سراب را لرزاند.

کد خبر 851681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha