حفظ عزت ملی تنها با عمل امکان پذیر است/شعارها ما را به جایی نمی رساند

رییس جمهوری تأکید بر حفظ عزت ملی و اینکه در قدرت های دنیا باید بایستیم را تنها با عمل امکان پذیر دانست و با تصریح به اینکه شعار ما را به جایی نمی رساند و برای تشویق است؛ خاطرنشان کرد: اساس کار تلاش عملی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بافت، حسن روحانی، عصر امروز(۲۰ آبان) در مراسم افتتاحیه پروژه احیاءاستیل فولاد بافت با اشاره به تلاش های سازنده کارگران، مهندسان، کارفرمایان و سرمایه گذاران گفت: وقتی این تلاش ها نمود دارد و به نتیجه می رسد خوشحالی ما را مضاعف می کند.

 

 

رییس جمهوری با بیان اینکه وقتی ۸۰۰ هزارتن آهن اسفنجی در سال داشته باشیم مبارک و باعث خوشحالی است؛ این طرح ها در شرایط تحریم انجام می شود که ضربه کاری به بدخواهان ما در سراسر دنیا است.

 

وی ادامه داد: ایران مقتدر، ایران با علم، جوانان غیور و دانشمند و پرتلاش هر روز قدم جدیدی بر می دارد و اینکه ۱۵۰۰ میلیارد تومان در اینجا ارزش کار و مجموعه سرمایه گذاری است که امروز به ثمر نشسته و فاز اول به ثمر رسیده و اجرای فاز دوم آغاز می شود به معنای آن است ما با همه توان و تلاش راه توسعه کشور و پیشرفت را ادامه می دهیم.

 

 

روحانی تأکید بر حفظ عزت ملی و اینکه در قدرت های دنیا باید بایستیم را تنها با عمل امکان پذیر دانست و با تصریح به اینکه شعار ما را به جایی نمی رساند و برای تشویق است؛ خاطرنشان کرد: اساس کار تلاش عملی است؛ در فولاد چند سال پیش در رتبه ۱۳ دنیا بودیم و امروز در رتبه دهم هستیم و کشورهایی مثل فرانسه و ایتالیا را پشت سر گذاشتیم، این به معنای غرور ملی و عزت ملی است.

 

 

وی گفت: اینکه ما می توانیم نیازمندی های کشورمان را در بسیاری از زمینه ها تأمین و آن را به دنیا صادر کنیم این بدان معنا است این ملت تحریم ناپذیر است و اگر جایی را تحریم کنند از مسیر دیگر فعالیت خود را ادامه می دهیم.

 


رییس جمهوری مسئله اشتغال نسل جوان را بسیار مهم دانست و با تأکید بر اینکه امنیت در سایه اشتغال نسل جوان عزیز ما است؛ گفت: نسل جوان ما نسل تحصیلکرده است ما باید اشتغال در خور آنان ایجاد کنیم؛ ممکن است الان جای خالی داشته باشیم و از نیروی غیرایرانی هم استفاده کنیم اما باید کار و شغل مناسب با شأن جوان و تحصیلات او ایجاد کرد.

 

 

وی با ابراز خرسندی از آنچه جوانان یزدی در ساخت قطعات توربین انجام دادند؛ افتتاح پروژه های زیاد در استان های کرمان و یزد را باعث افتخار دانست و افزود: ۸۰۰ میلیارد تومان طرح در بخش آب و برق به معنای دلگرمی و نشاط ما است و آینده را روشن می بینیم.

 

 

روحانی افزایش تولیدات صنعتی را مایه امید توصیف و بیان کرد: تولید فولاد در دنیا ۳و نیم درصد و در ایران ۶ و نیم درصد است و این به معنای انتخاب درست ما است؛ استقامت و صبر و تلاش و در کنار آن تعامل؛ این دو با هم منافاتی ندارد؛ مگر می شود کشوری تولید کند و تعامل نداشته باشد؟ یعنی منزوی باشیم؟ دشمنان ما می خواهند منزوی باشیم.

 

 

وی ادامه داد: برخی فکر می کنند اگر با دنیا حرف بزنیم، دست های ما از توان می افتد؛ ما نفت و فولاد تولید، مصرف و به دنیا صادر می کنیم؛ مگر می شود کشوری در مسیر پیشرفت قرار بگیرد و منزوی باشد؟ کسانی که می گویند تعامل نکنیم، معنای کلامشان را خوب هضم نکرده اند. تعامل نکنیم یعنی منزوی شویم.

 

 

رییس جمهوری با تصریح به اینکه ما سر هر میز مذاکره ای که برای منافع ملی ما لازم باشد می نشینیم و با افتخار حرف می زنیم؛ مدعی شد: در سایه برجام این کارخانه تکمیل و احداث شد و کسانی که نمی توانند این واقعیت را بفهمند باید خوب درک کنند که در سایه برجام این اتفاقات افتاد و برخی از کالاهایی که نمی توانستیم وارد کنیم و بخش هایی معطل آن مانده بود، با برجام در این سال ها وارد کردیم و با برجام راه باز شد.

 

 

وی قدرت دیپلماسی و قدرت علم و حرف زدن را باعث افتخار دانست و  با بیان اینکه قرآن به پیامبر ما فرمود از طریق علم، درایت، منطق، حکمت، پند، موعظه و مجادله بهترین شکل به اسلام دعوت کن؛ افزود: اگر اسلام را بخواهیم معرفی کنیم راهش این است؛ ما قدرت حکمت داریم و حکیمان بزرگ در این کشور در زمینه های مختلف داریم و هم مقاومت کردیم و هم از توانمندی دنیا استفاده می کنیم.

 

 

روحانی با اشاره به اینکه تحریم آمد و بخش هایی را باید خارجی ها برای ما راه اندازی می کردند که اکنون خودمان راه اندازی می کنیم؛ اظهار داشت: خط قرمز ما این است حقوق ما محفوظ بماند و در مسیری که حرکت می کنیم عزت ملی ما محفوظ بماند و اینکه بنشینیم و برای منافع ملی در چهارچوب عزت ملی حرف بزنیم، چیزی است که خداوند به ما امر کرده و راه ما بوده و پیامبر ما با همه حرف می زد و پیمان می بست و با کفار پیمان می بست و پیمان را می شکستند، دوباره پیمان می بست؛ راه این است و کسی که پیمان می شکند، ضرر می کند.

 

 

وی با افزودن اینکه کسی که پای عهد ایستاده، همیشه پیروز میدان و موفق است پس کار شما به معنای مقاومت ملت و مفهوم ایستادگی واقعی و به معنای آبادانی کشور است.

 

کد خبر 853112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha