طرح تشکیل وزارتخانه ورزش و جوانان برای دولت بار مالی دارد و مخالف قانون است

نماینده سوادکوه در مخالفت با طرح تشکیل وزارتخانه ورزش و جوانان این طرح را مخالف اصل 75 قانون اساسی دانست و گفت: این طرح برای دولت بار مالی دارد.

علی ادیانی‌راد، نماینده قائم‌شهر و سوادکوه در مجلس شورای اسلامی درباره طرح تبدیل سازمان ملی جوانان و سازمان تربیت بدنی به وزارتخانه ورزش و جوانان به خبرنگار شبستان گفت: به اعتقاد من این طرح مغایر اصل 75 قانون اساسی است و برای دولت بار مالی دارد.

وی اظهار کرد: وقتی می‌خواهیم دو سازمان را با هم ادغام کنیم و یک وزارتخانه از ادغام این دو با هویت جدید اداری ایجاد کنیم این متضمن هزینه‌هایی برای دولت است که کمترین آن تغییر در سربرگ‌ها، تابلوها و تغییر ساختارها است.

وی اظهار کرد: در قانون برنامه چهارم توسعه ما ایجاد وزارتخانه و یا تشکیلات اداری و سازمانی جدید را منع کردیم و در برنامه پنجم توسعه نیز این موضوع را مطرح و مصوب کردیم و دولت را مکلف کردیم که تعداد وزارتخانه‌ها را از 21 وزارتخانه به 17 وزارتخانه کاهش دهد در حالی که امروز در مجلس چیز دیگری را که خلاف برنامه بود مصوب کردیم.

ادیانی‌راد تصریح کرد: اگرچه سازمان تربیت بدنی و سازمان ملی جوانان دارای وجوه مشترکی هستند اما در بسیاری از موارد وظایف آنها قابل افتراق است و به همین دلیل ادغام آنها به صلاح کشور نیست.

وی بیان کرد: فدراسیون‌هایی که زیر نظر سازمان تربیت بدنی هستند بخش اعظمی از قوانین و دستورالعمل‌هایشان مربوط به سازمان‌های بین‌المللی است، پس بنابراین ما نمی‌توانیم آنها را دولتی کنیم تا از قواعد و مقررات خاصی پیروی کنند.

وی بیان کرد: این طرح از لحاظ شکلی دارای اشکالات گوناگون است که باید به اینها در بررسی توجه می‌شد که متأسفانه نه تنها در کمیسیون توجه نشد بلکه امروز در صحن علنی مجلس این طرح رأی آورد.

پایان پیام/

کد خبر 8535

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha