شورای فرهنگ عمومی گامی در جهت پیشگیری از پراکنده کاری های فرهنگی و اجتماعی است

جوادیان زاده با اشاره به فعالیت های شورای فرهنگی عمومی گفت: مصوبات این شورای گامی در جهت پیشگیری از پراکنده کاری های فرهنگی و اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، «مجید جوادیان‌زاده» در نشست شورای فرهنگ عمومی استان یزد گفت: در شورای فرهنگ عمومی مهمترین و بالاترین مقامامات سیاسی، فرهنگی واجتماعی عضو هستند که قرار است در زمینه فرهنگ، سیاست گذاری لازم را انجام دهند و نقشه راهی برای همه دستگاه های مشخص کنند تا از پراکنده کاری های جلوگیری کرد ه و جریان قدرتمند فرهنگی در استان داشته باشیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: ما در این شورا فعالیت های مختلف فرهنگی و قرآنی را پیگیری می کنیم که محورهای قرآنی آن شامل همگانی کردم عمل به قرآن و ورود آن به زندگی شهروندان، بررسی راهکارهای اجرایی کردن شعار « همه یزدی ها روانخوان قرآن هستند»، محوریت بخشیدن به نقش کارشناسی اتحادیه قرآنی استان، تاکید بر تقویت بنیه فرهنگی مذهبی مناطق حاشیه ای استان بوده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: تقویت زیرساخت های فرهنگی شامل اختصاص یکصد میلیون تومان به حمایت از پژوهش های دانش آموزی و سند آینده پژوهی از جمله مصوبات ما بوده است.

جوادیان‌زاده بیان کرد: محورهای مطالعاتی ما نیز ارائه دستاوردهای پژوهش بازنشانسی خلاق اقتصادی یزدی ها در پرتو اقتصاد مقاومتی، تدوین سند آینده پژوهی اجتماعی فرهنگی استان یزد در افق ده ساله، آینده پژوهی فرهنگی و اجتماعی، حلقه مفقوده برنامه ریزی استان؛ بوده است.

وی افزود: اگرچه ما در شهرستان ها شاهد برخی از سردرگمی ها هستیم اما به دنبال افق بودیم که بدین منظور سند چشم انداز به همراه برگزاری کارگاه ها را دنبال کردیم.

جوادیان‌زاده بیان کرد: در زمینه حمایت از آثار مکتوب نیز چاپ و انتشار کتاب آبشار نور با محوریت آیین حج، حمایت از کتاب آشنایی با خط قرآن کریم با محوریت دانش زمان شناسی قرآن کریم، حمایت از چاپ فصلنامه فرهنگ یزد را داشتیم.

کد خبر 855172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha