نخستین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان با محوریت «اخلاق اسلامی» برگزار شد

به همت فعالان مسجد و اعضای کانون پیامبر اعظم(ص) شهرستان گرمه، بیش از ۲۰۰ کودک و نوجوان هنرمند در نخستین جشنواره تئاتر با محوریت «اخلاق اسلامی» در این شهرستان به رقابت پرداختند.

حسین شاهرودی، مدیر کانون فرهنگی و هنری پیامبر اعظم (صلی الله علیه وآله وسلم) شهرستان گرمه با اعلام این خبر به خبرنگار خبرگزاری شبستان در بجنورد گفت: این جشنواره از دوماه گذشته با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، کتابخانه عمومی و نیز بخش آموزش و بهداشت و درمان شهرستان در دو رده سنی کودک و نوجوان کلید خورد که در آن 14 گروه نمایشی به رقابت پرداختند.

 


وی افزود: شش گروه نمایشی با حضور هنرمندان کودک زیر 7 سال و 8 گروه نمایشی نیز با هنرنمایی نوجوانانِ دانش آموز تا مقطع متوسطه در شهر گرمه به مدت سه روز به روی صحنه رفت.


شاهرودی بیان کرد: 230 کودک و 50 نوجوان در این جشنواره هنرنمایی کردند.

 

 

وی با اشاره به عناوین آثار نمایشی در گروه نوجوان «داستان زندگی حضرت ابراهیم»، «تله شکارچی» از کتاب کلیله و دمنه، «کدو قلقله زن»، «گنج پنهان» از کتاب  هد هد سفید، «دنیای مجازی»، «آسیب های گوشی همراه»، «درخت سخنگو» و نیز نمایش «ضرب المثل آشپز که دوتا شد آش شور می شود یا بی نمک» را نام برد.


شاهرودی گفت: رضا بیگی، انسیه حاجی زاده و مصطفی شکاریان از هنرمندان تاتر شهرستان گرمه آثار نمایشی را داوری کردند.

 

 

مدیر کانون فرهنگی هنری پیامبر اعظم (صلی الله علیه وآله وسلم) شهرستان گرمه اعلام کرد: اختتامیه این جشنواره با حضور مسئولان استانی و شهرستانی یکشنبه سوم آذر 98 در گرمه برگزار و  برگزیدگان بخش های مختلف معرفی و تقدیر می شوند.

 

شاهرودی اضافه کرد: پس از این نیز جشنواره قصه گویی ویژه کودک و نوجوان با محوریت  اخلاق اسلامی و جشنواره سرود با مضمون سرودهای انقلابی را در دست اجرا داریم.

 

 

 

 

کد خبر 857728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha