استاندار آذربایجان‌شرقی مطالبات مردم منطقه را مطرح کرد

پورمحمدی از افزایش صادرات غیر نفتی استان به میزان بیش از ۵۰ درصد خبر داد و گفت: پیش بینی می شود تا پایان سال جاری میزان صادرات غیرنفتی استان به بیش از ۳ میلیارد دلار برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمدرضا پورمحمدی» عصر امروز(۶ آبان) در جلسه شورای اداری استان که با حضور رییس جمهوری در تبریز همراه بود، اظهار داشت: مردمان این دیار شکوه و غصه را به هم پیوند داده و با روی باز از هر دو عبور کرده اند.

استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: اگر مشروطه و دفاع مقدس کارنامه مثبت جوانان این دیار است، امروز نیز با همان بصیرت جوانان آذربایجان در صحنه‌های حساس حضور دارند؛ چنانکه در جریان حوادث اخیر کوچک ترین همراهی با اغتشاشگران نداشتند.

وی با نقدیر از خدمات دولت در حوزه عمران به ویژه احیای دریاچه ارومیه به عنوان نگین آذربایجان، خاطرنشان کرد: با تکمیل تصفیه خانه های تبریز و ارومیه و آزادسازی آب تصفیه‌خانه ها به سمت دریاچه ارومیه وضعیت دریاچه بهتر از این خواهد شد.

پورمحمدی با اشاره به اقدامات دولت در توسعه معادن استان یادآور شد: تحولی شگرف در حوزه معدن اتفاق افتاده است؛ از جمله تغلیظ فازهای دوم و سوم مس سونگون یکی از این اتفاق ها ارزشمند می باشد، ضمن این‌که عملیات اجرایی معدن نفلین سینیت سراب که برای سال ها در کشور با رکود مواجه بود، امروز آغاز می شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که نهضت بزرگی در حوزه راهسازی استان شکل گرفته است، تصریح کرد: افتتاح راه آهن میانه - بستان آباد پس از ۲۰ سال عملیاتی شد که امیدواریم تا پایان سال آینده سوت قطار به تبریز نیز برسد.

وی بزرگراه اهر به تبریز و بزرگراه تبریز - سهند را جزو مطالبات دیرینه مردم استان دانست و گفت: امیدواریم خط یک قطار شهری تبریز تا پایان سال آینده به بهره برداری کامل برسد.

پورمحمدی با اشاره به این‌که فاز دوم نیروگاه‌ هریس اردیبهشت ماه سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید، افزود: سد حاجیلر از جمله طرح های افتتاح شده در سفر قبلی بود که متعاقب سفر شما رییس سازمان برنامه بودجه از سد شهریار بازدید کرد و اوایل سال آینده امیدواریم این دو سد به بهره‌برداری برسد.

استاندار آذربایجان‌شرقی با تأکید بر انتقال آب ارس به تبریز گفت: در طول دولت دبیر و امید بیش از ۸۰۰ پروانه بهره برداری در حوزه صنعت صادر شده است و طی همین مدت ۷۰۳ جواز تاسیس و ۲۲۳ جواز در حوزه کشاورزی استان صادر شده است.

وی از افزایش صادرات غیر نفتی استان به میزان بیش از ۵۰ درصد خبر داد و گفت: پیش بینی می شود تا پایان سال جاری میزان صادرات غیرنفتی استان آذربایجان شرقی به بیش از ۳ میلیارد دلار برسد.

کد خبر 860479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha