هنر؛ گمشده مدیریت شهری

امین‌مقدم گفت: امروزه گمشده ما در مدیریت شهری، هنر است که با برگزاری جشنواره‌هایی به‌مانند سایه‌های فیروزه‌ای می‌توانیم به آن نزدیک شویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، «جعفر امین مقدم» در اختتامیه اولین همایش ملی سایه‌های فیروزه‌ای با اشاره به اینکه برای مدیریت شهری یک داستان فوق‌العاده وجود دارد که آن‌هم هنر است، گفت: یکی از جدی‌ترین مقوله‌هایی که می‌تواند به ما مطلوبیت شهری و حس تعلق بدهد و شاه‌کلید مدیریت شهری که مشارکت شهروندان است، از حوزه هنر می‌گذرد.

مدیر مرکز خلاقیت و فناوری‌های نوین شهری شهرداری یزد تصریح کرد: امروز گمشده ما در حوزه مدیریت شهری کلید خورد و برای اینکه نمایان‌تر و جدی‌تر و مؤثرتر در خدمت مطلوبیت شهری باشد باید از هنر و پرداختن هنری به آن استفاده کرد تا جواب مطلوب‌تری به ما بدهد.

وی با تأکید بر اینکه روح کالبدی که ما در آن زندگی می‌کنیم به نام شهر، هنر است اظهار داشت: پرداختن به هنر از دست هنرمندان برمی‌آید.

امین مقدم اضافه کرد: گذر از سنت به سمت مدرنیته در تئوری هنری مسئله جدی‌تری است که امروزه برای تأثیرگذاری بیشتر هنر به آن نیاز داریم و دیگر نمی‌شود به‌صورت سنتی اثرگذاری مطلوبی را بر مردم گذاشت.

مدیر مرکز خلاقیت و فناوری‌های نوین شهری شهرداری یزد اضافه کرد: امروز گذر از سنت به مدرنیته با احترام از تمام فرآیندهایی که در تمام زمینه‌ها اتفاق افتاده دنبال می‌کنیم که یک امر بسیار مهم و ارزشمند است.

کد خبر 864263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha