واحد گشت ساختمان برای تامین آرامش و آسایش شهروندان با رعایت حقوق شهروندی راه اندازی شده است

عزیزی با اشاره به اهمیت رعایت حقوق شهروندی گفت: واحد گشت ساختمان برای تامین آرامش و آسایش شهروندان با رعایت حقوق شهروندی راه اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، جمال الدین عزیزی در مراسم تجلیل از عوامل « گشت ساختمان » منطقه چهار شهرداری یزد با بیان اینکه شهرداری ها در جدول بندی سازمانی خود واحدی دارند که وظیفه پیشگیری از تخلفات شهری و همچنین کنترل بر ساخت و سازهای غیرمجاز را بر عهده دارد، بیان کرد: این واحد از قبل با اسامی متفاوتی از جمله بازرسی، بازرسی ساختمان و اجرائیات و کنترل انتظامات در مجموعه شهرداری ها فعالیت داشته است که گشت ساختمان هم در واقع کار جدیدی نیست قبلاً هم فعالیت داشته، اتفاقی که در حال حاضر افتاده این است که این وظیفه به بخش خصوصی محول شده است.

شهردار یزد بیان کرد: هدف از تشکیل واحد گشت ساختمان را کنترل، جهت تامین آسایش شهروندان با رعایت حقوق شهروندی بیان کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر آشفتگی هایی  به خاطر ساخت و سازهای بی‌رویه و غیرمجاز وجود دارد که هدف ما برقراری نظم شهری با رعایت حقوق شهروندی و همکاری و مشارکت بخش خصوصی است.

عزیزی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین مشکلات و معضلات شهری را ساخت و سازهای غیر مجاز به خود اختصاص می دهد که این معضل موجب ارجاع پرونده به کمیسیون ماده ۱۰۰ می شود و قطعاً شهروندان متخلف  مجازات خواهند شد.

شهردار یزد بر کاهش تخلفات ساختمانی و ساخت و ساز های بدون اخذ پروانه در سطح شهر تاکید کرد و افزود: با توجه به تجربه موفق دز زمینه اجرایی کردن واحد گشت ساختمانی در منطقه چهار انتظار میرود سایر مناطق پنج گانه نیز این طرح را اجرایی کنند.

وی افزود: گذشتگان ما به گونه‌ای در ساخت و سازهایشان عمل کردند که در حال حاضر و پس از گذشت سالیان سال، یونسکو شهر یزد را به عنوان میراث جهانی معرفی کرد.

 

کد خبر 890445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha