بهره برداری قریب الوقوع پناهگاه حیوانات بلاصاحب ناقل بیماری

شهردار یزد از بهره برداری پناهگاه حیوانات بلاصاحب ناقل بیماری با هدف نگهداری و عقیم سازی سگ های ولگرد در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد؛ شهردار، رئیس و عضو شورای اسلامی شهر یزد، روسای سازمان های مدیریت پسماند، عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری یزد از نزدیک از روند عملیات عمرانی احداث پناهگاه حیوانات بلاصاحب ناقل بیماری با هدف نگهداری و عقیم سازی سگ های ولگرد بازدید کردند.

«جمال الدین عزیزی بندرآبادی» در این بازدید اظهار داشت: پس از انتقال سگ های ولگرد به پناهگاه، اقداماتی همچون تفکیک نژادهای مفید از غیر مفید، واکسیناسیون، جراحی و عقیم سازی سگ های جمع آوری شده با رعایت کلیه اصول بهداشتی و ایمن انجام خواهد شد و در صورت نژاددار بودن، به متقاضیانی که برای نگهبانی از مزارع و باغ های خود به آنها نیازمندند، تحویل داده می شود.

وی هدف از اجرای این طرح را کنترل انتقال بیماری بین انسان و حیوان و همچنین فراهم سازی محیطی امن در سطح شهر برای شهروندان دانست.

شهردار یزد افزود: این پناهگاه در زمینی به مساحت ۵ هزار مترمربع، جنب کارخانه کمپوست و با اعتباری بالغ چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در حال احداث می باشد که تاکنون عملیات دیوار گذاری آن انجام و هم اکنون در حال کف سازی و جداسازی سوله ها در جهت انجام اقداماتی همچون واکسیناسیون، جراحی و عقیم سازی سگ های جمع آوری شده می باشد.

کد خبر 913365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha