بیان دغدغه‌های زیست محیطی و ارتقای روابط سیاسی و اقتصادی

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس در دیدار با رئیس اجلاس APPCED به بیان دغدغه‌های زیست محیطی پرداخت و بر تقویت روابط سیاسی و اقتصادی کشورهای عضو تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، محمدرضا تابش عصر روز دوشنبه (۱۸ آذر ماه) ضمن ملاقات با آقای وونگ‌یوچول رئیس APPCED و بررسی برنامه جاری نوزدهمین مجمع عمومی APPCED که درشهر سئول برگزار می‌گردد با مرور برنامه تدوین شده اجلاس پیرامون محیط زیست و توسعه با وی گفت‌وگو کرد.

تابش در این دیدار به بررسی سوابق و شرح  وضعیت ارتباط سیاسی و اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری کره جنوبی پرداخت و در خصوص راهکارهای حفظ منافع جمهوری اسلامی ایران و ارتقای روابط سیاسی اقتصادی به تبادل نظر پرداختند.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با تاکید و برشمردن برخی مسایل جاری و دغدغه‌های زیست محیطی در کشورهای عضو پس از ذکر محاسن قابل توجه و قانونگذاری در مجالس آسیا پاسیفیک به مقوله توسعه و محیط زیست پرداخت.

تابش همچنین عنوان کرد: مجلس ایران و کارشناسان مجرب آن آمادگی همکاری با طرف کره‌ای در زمینه هرچه بهتر برگزار شدنِ این اجلاس را دارد.

 تابش به عنوان دبیرکل کمیته اجرایی APPCED از ابتکار عمل مجمع نمایندگان آسیا- اقیانوسیه در نزدیک کردن قاره‌های آسیا، آمریکا و اقانوسیه از لحاظ سیاست‌های زیست محیطی ابراز خشنودی کرد و در ادامه پیشنهاداتی را ارائه و به بحث گذاشت.

«تقویت روابط سیاسی و اقتصادی همراه با انتقال تجربیات» نیز از جمله تاکیدات رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در این دیدار بود.

گفتنی است؛ نوزدهمین مجمع عمومی کنفرانس محیط زیست و توسعه نمایندگان آسیا- پاسفیک  در شهر سئول کره جنوبی در حال برگزاری است و موضوع این مجمع " تغییرات اقلیمی و اقدامات جمعی بین‌المللی» است./

کد خبر 866036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha