برای رفع مشکلات فراروی جامعه پرستاری گام‌های خوبی برداشته‌شده است

تابش عنوان کرد: برای رفع مسائل و مشکلات فراروی جامعه پرستاری گام‌های خوبی برداشته‌شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد؛ «محمدرضا تابش» با حضور در منزل خانم رفیعی، یکی از پرستاران فداکار بیمارستان ضیایی اردکان از زحمات، تلاش‌ها و کوشش‌های وی و پرستاران این شهرستان تجلیل، تشکر و تقدیر به عمل آورد.

وی ضمن اشاره به مشکلات و مسائل موجود در عرصه بهداشت و درمان؛ آن‌ها را برشی از وضعیت جاری کشور دانست و اظهار داشت: در ادبیات ایرانی، مضامین اخلاقیِ حرفه پرستاری ازجمله مسئولیت‌پذیری، همدردی و احترام، زمینه‌ساز توسعه اخلاقی و پشتوانه‌ای غنی برای تربیت جامعه است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: در عرصه قانون‌گذاری در طی سالیان اخیر خصوصاً در برنامه ششم توسعه کشور برای رفع مشکلات فراروی جامعه پرستاری گام‌های خوبی برداشته‌شده است. به حکم قانون، پرستاری در زمره مشاغل سخت و زیان‌آور قرار گرفت.

وی عنوان کرد: همچنین دولت مکلف شد تا پرستاری در منزل را گسترش دهد، مجوز جذب سالانه ۲۰ هزار پرستار را صادر کند و کارانه پرستاری در چارچوب تعرفه خدمات پرستاری تعیین و پرداخت شود. هرچند به دلیل برخی مشکلات مثل کمبود پرستار و اعتبارات این مسائل در اجراء به‌طور کامل محقق نشده است که البته لازم است دولت در این رابطه اهتمام بیشتری داشته باشد.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در این دیدار صمیمانه بر لزوم پیگیری مشکلات پرستاران این شهرستان نیز تأکید کرد.

کد خبر 885337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha