نمایندگان مجلس باید پاسداشت ارزش‌های دینی و فرهنگی ملت را در حد اعلی رعایت کنند

تابش تأکید کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید در تصمیم‌گیری‌ها خردمندی، تدبیر، عقلانیت و اتکاء به علم را در نظر بگیرند و پاسداشت ارزش‌های دینی و فرهنگی ملت را در حد اعلی رعایت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد؛ «محمدرضا تابش» در گفت و گویی تلفنی با برنامه مجله چادیشب رادیو استانی یزد با اشاره به جملات کلیدی و قابل‌توجه مرحوم حضرت امام خمینی (رحمه‌الله علیه)، بنیان‌گذار کبیر انقلاب شکوهمند اسلامی و اشاره چندین دفعه‌ای مقام معظم رهبری نسبت به آن‌ها گفت: بیان جملاتی همانند «مجلس عصاره فضائل ملت است» و «مجلس در رأس امور است» به واسطه وظایف منحصربه‌فرد مجلس شورای اسلامی است.

وی بابیان اینکه هیچ قدرتی نمی‌تواند مجلس شورای اسلامی را منحل کند اظهار داشت: قانون‌گذاری، نظارت بر حسن اجرای قوانین، رأی اعتماد به هیئت دولت و کابینه، تحقیق، تفحص، استیضاح وزرا، سؤال و تذکر ازجمله وظایف بهارستان نشینان است.

نماینده مردم شهرستان اردکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی از اصول مهم قوانین اساسی جمهوری اسلامی ابراز کرد: برخی از اصول کلیدی نیز مجلس را در رأس امور قرار داده است. طبق اصل 71، مجلس می‌تواند در مورد عموم مسائل در حدود مقرر در قانون اساسی قانون وضع کند. طبق اصل 84 هر نماینده در مقابله همه ملت مسئول است و حق دارد در کلیه مسائل داخلی و خارجی کشور اظهارنظر کند.

وی بابیان اینکه طبق اصل 86 قانون اساسی کشورمان، نمايندگان مجلس در مقام ايفاي وظايف نمايندگي در اظهارنظر و رأي خود كاملاً آزادند و نمي‌توان آن‌ها را به سبب نظراتي كه در مجلس اظهار كرده‌اند يا آرايي كه در مقام ايفاي وظايف نمايندگي خود داده‌اند تعقيب يا توقيف كرد تصریح کرد: در رأس قرار گرفتن و ماندن مجلس شورای اسلامی هم به حاکمیت و‌ هم به رفتار و‌ عملکرد نمایندگان برمی‌گردد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حاکمیت باید حق قانون‌گذاری و نظارت خانه ملت را به رسمیت بشناسد و مجلس قوه منحصربه‌فرد قانون‌گذار باشد یادآور شد: بخشی از در رأس ماندن مجلس به خود نمایندگان برمی‌گردد. نمایندگان در رفتار، سلوک، عملکرد باید شان و جایگاه والای اعطاء شده حاکمیت را حفظ کنند.

تابش بابیان اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید در تصمیم‌گیری‌ها خردمندی، تدبیر، عقلانیت و اتکای به علم را در نظر بگیرند و پاسداشت ارزش‌های دینی و فرهنگی ملت را در حد اعلی رعایت کنند یادآور شد: در خصوص افزایش قیمت بنزین و سهمیه‌بندی آن اگر تصمیم سنجیده‌تر بود می‌توانست ضرر و زیان، کم‌تر باشد و توفیقات بیشتری را در این کار بنیادی داشتیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه نمی‌توان بدون افزایش درآمد سرانه مردم بر آن‌ها فشارهای مضاعفی را وارد آورد بر لزوم بهره‌مندی و استفاده از ظرفیت‌های مختلف و گوناگون از نیروهای انسانی و مادی کشور تأکید کرد.

کد خبر 864030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha