گسترش تعامل دستگاه قضایی با نهادهای فرهنگی آذربایجان شرقی

تفاهم نامه همکاری میان دادگستری و نهادهای مختلف فرهنگی استان آذربایجان شرقی امضاء شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، تفاهم نامه همکاری میان دادگستری و نهادهای مختلف  فرهنگی استان آذربایجان شرقی امضاء شد. این تفاهم نامه با هدف افزایش اطلاعات حقوقی مردم و کاهش جرایم و جلوگیری از متضرر شدن شهروندان تدوین شده است.

«موسی خلیل اللهی» رئیس کل دادگستری استان در مراسم امضای این تفاهم نامه گفت: برای دسترسی بهتر و راحت تر مردم دیدارهای هفتگی در دادگستری و برخی مساجد برگزار می شود و طرح یک مسجد یک حقوقدان نیز با استقرار یک حقوقدان به صورت یک روز در هفته در برخی مساجد برای راهنمایی مردم و دادن اطلاعات حقوقی به آنان از اواخر دی ماه اجرا خواهد شد.

همچنین پاشایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان در سخنانی اظهار داشت: آموزش و پرورش استان با 750 هزار دانش آموز و 50 هزار نفر نیرو آماده اطلاع رسانی به جامعه و خانواده ها در زمینه اطلاعات حقوقی و مسائل مربوط به کاهش جرایم است و در نتیجه همکاری های بین بخشی مدارس استان از نظر آلودگی به مواد مخدر آخرین استان کشور است.

«ایرج شهین باهر» شهردار تبریز نیز در سخنانی گفت: شهرداری تبریز نیز در کنار آموزش‌های شهروندی با 147 مرکز فرهنگی 450 مربی و 17 فرهنگسرای خصوصی آماده همکاری با دادگستری است.

همچنین مجیدی، رئیس دانشگاه تبریز به ظرفیت های همکاری دانشگاه اشاره کرد و گفت: دانشگاه در زمینه جرایم هم می تواند ریشه یابی کند و هم راهکار ارائه دهد و دانشجویان در زمینه آگاه سازی و پایان نامه های دانشجویی برای پژوهش و ارائه راهکار ظرفیت مهمی دارند.

مدیرکل صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: این همه پرونده ورودی جرایم به دادگستری زیبنده نظام ما نیست و این آسیبها با زندان و برخورد و صدور حکم حل نمی شود و باید ریشه یابی شده و طرحی نو درانداخته شود.

«مرتضی صفری» فقر، تهدید سبک زندگی ایرانی اسلامی و فضای مجازی آلوده و در دسترس کودکان و افراد جامعه و افزایش سن ازدواج را از مشکلاتی دانست که نیازمند بررسی و حل شدن ریشه ای و عمیق است و نهادهای فرهنگی باید کارکردشان چنان صحیح باشد که خروجی آن جوان تربیت شده با آموزه های دینی باشد.

کد خبر 868372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha