همه چیزمان به همه چیزمان می آید!

عضو شورای شهر تبریز گفته: تبریز و اصفهان رنج مشترکی از پروژه‌های بزرگ دارند. اکبرنژاد معلوم نیست از کدام پروژه و کدام رنج صحبت کرده‌ است. کارِ نکرده، چه رنج و دسترنجی دارد؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، تبریز و اصفهان با وجود فاصله نهصد کیلومتری، از دیرباز همگام و همراه بوده‌اند. اما در این میان، اصفهان بی‌تعارف گوی سبقت را در شاخص‌های توسعه از دیگر کلان‌شهرها ربوده‌ است. بخشی از این پیشتازی نتیجه سیر تاریخی این شهر است، اما در روند توسعه دو دهه اخیر این شهر، نمی‌توان از همت مدیرانش چشم پوشید.

با این حال، مسوولان شهرداری تبریز اصرار دارند دستاوردها و تجربه‌های خود را در اختیار این شهر قرار بدهند! به همین منظور در روزهای اخیر، دید و بازدیدی بین مسوولان دو شهر صورت گرفته‌ است.

شهردار تبریز در این دیدار «گردشگری تبریز و اصفهان» را در کنار هم گذاشته و گفته: توانمندی دو شهر در زمینه گردشگری بسیار بالاست و می‌توان با ایجاد تسهیلات ویژه متقابل، باعث جذب گردشگران اصفهانی در تبریز و برعکس شد!

وی شاید اطلاع ندارد که اصفهان، شیراز و یزد، مقصد اول توریست‌های حرفه‌ای جهان در ایران هستند. توریست‌هایی که هیچ‌گاه وقت و هزینه خود را صرف مسافت طولانی اصفهان تا تبریز نمی‌کنند، مگر اینکه بخواهند از تبریز به ترکیه و یا جمهوری‌ آذربایجان بروند.

نکته دوم اینکه تجربه تلخ و فاجعه‌آمیز «تبریز 2018» نشان داد که عبرت‌های مدیریت شهری تبریز بیش از تجربه‌های آن به درد دیگر شهرها می‌خورد. رویدادی که به جای سربلندی باعث سرافکندگی شد.

تبریز چه دستاوردی می‌تواند در اختیار اصفهان قرار دهد؟ اصفهانی که نوروز گذشته، میزبان 2.2 میلیون گردشگر بود! پروژه‌های عمرانی اصفهان، با وجود محدودیت‌های اقتصادی، هیچگاه به لکه‌گیری و جدول‌کشی تنزل نیافته‌ است.

سالن اجلاس، تقاطع‌‌های چند طبقه، نمایشگاه بین‌المللى، پارک خزندگان، پارک پرندگان، تونل‌آکواریوم، فضاهای سبز، جذب و مدیریت گردشگران، و ده‌ها پروژه مهم دیگر، از دستاوردهای مدیریت شهری اصفهان در سال‌های اخیر است.

جالب است بدانیم در حوزه سرمایه‌گذاری نیز، بیشتر سرمایه‌گذاران ترکیه‌ پس از دیدار با مدیران تبریز، راهی اصفهان میشوند. تونل آکواریوم اصفهان نمونه‌ای از این پروژه‌هاست که یک شرکت ترکیه‌ای احداث کرده است.

از آن سو، اکبرنژاد عضو شورای شهر تبریز گفته: تبریز و اصفهان رنج مشترکی از پروژه‌های بزرگ دارند. اکبرنژاد معلوم نیست از کدام پروژه و کدام رنج صحبت کرده‌ است. کارِ نکرده، چه رنج و دسترنجی دارد؟ به جز جدول‌کشی و باغچه‌کاری چند پارک محله‌ای، در دو سال گذشته کدام پروژه تاثیرگذار در تبریز اجرا شده‌ است؟ مقبره‌الشعرایی که لخت شده، و 1200 شمع خاک شده در میدان آذربایجان که مایه آبروریزی شهر شده، چه رنجی متحمل شده‌ است؟

کد خبر 868869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha