لزوم عملی شدن سند بنیادین آموزش و پرورش

نوید ادهم با بیان اینکه عملی کردن سند بنیادین آموزش و پرورش یک موضوع بسیار جدی است، گفت: یکی از مولفه‌های مهم در عملیاتی شدن این سند دانشگاه فرهنگیان است که بحث بهینه سازی ورودی‌ها را به عهده دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «مهدی نوید ادهم» در هشتمین جشنواره پژوهش و فناوری دانشگاه‌های فرهنگیان استان اصفهان اظهار داشت: امروزه بحث جدی که در آموزش و پرورش مطرح است موضوع عملی کردن سند بنیادین است که باید چاره‌ای برای اثر بخش‌تر کردن و کارآمدی بیشتر این سیستم اندیشید.

 

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش بیان کرد: یکی از مولفه‌های مهم در عملیاتی شدن این سند دانشگاه فرهنگیان است که بحث بهینه سازی ورودی‌ها را به عهده دارد چراکه اگر این کار را به‌درستی انجام دهد درواقع می‌تواند تحول زیادی را در این خصوص انجام دهد.

 

وی گفت: پژوهش در ارکان کشور با مشکلات ریز و درشتی دسته و پنجه نرم می‌کند، اما از منظر سند بنیادین در آموزش و پرورش با رویکرد‌های مختلفی به برنامه‌های پژوهشی نگاه می‌کنیم که به سوی پژوهش محوری پیش برویم.

 

نوید ادهم تصریح کرد: ماموریت دیگری که آموزش و پرورش به عهده دارد اندیشیدن در مورد تعلیم و پژوهش است و بدانیم که چگونه بتوانیم فرزندانی پژوهشگر تربیت کنیم تا راه برون رفت از موانع و کاستی‌ها را در آموزش و پرورش بیابیم.

 

وی افزود: بحث آینده پژوهش موضوعی جدی است که در آموزش و پرورش بسیار ضعیف است، اگر قرار باشد آموزش استمرار گذشته باشد نیاز به یافته‌های پژوهشی دارد که در حال حاضر این نکته را اندک دربر داریم.

 

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش یک بستر فرهنگی است و نمی‌تواند فرهنگ را نادیده بگیرد، فرهنگ هم زمان‌مند و هم مکان‌مند است بنابراین اگر بخواهیم آموزش و پرورش پویایی داشته باشیم باید پژوهش‌های جدی انجام دهیم و فرهنگ را به جوانان منتقل کنیم.

 

کد خبر 870427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha