کتب آموزش شهروندی در تبریز رونمایی شد

مراسم رونمایی از کتب فرهنگ شهروندی با حضور وزیر آموزش و پرورش، معاون وزیر کشور و نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، مراسم رونمایی از کتب فرهنگ شهروندی با حضور وزیر آموزش و پرورش و معاون وزیر کشور و نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی در باشگاه فرهنگیان تبریز برگزار شد.

برای نخستین بار در کشور است که مجموعه کتب فرهنگ شهروندی به همت به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز و با مشارکت خانه محیط زیست و توسعه پایدار در ۲۶ جلد گردآوری و چاپ شده است.

مجموعه کتب فرهنگ شهروندی با آخرین شیوه‌های آموزشی رایج در دنیا جهت ارائه در مدارس تهیه و تدوین شده است و امسال در ۲ هزار و ۲۴۹ مدرسه تبریز و ۱۳ هزار کلاس درس از سوی مربیان و معلمان آموزش دیده آموزش و پرورش و شهرداری تبریز ارائه خواهد شد.

بنابر این گزارش، در همین راستا ۳۵۳ هزار و ۷۰۰ جلد کتب فرهنگ شهروندی شامل ۳۲۲ هزار جلد کتاب آموزش شهروندی ویژه دانش‌آموزان کلیه مقاطع تحصیلی و ۳۲ هزار جلد تسهیل‌گری ویژه معلمان و مربیان در نواحی پنج‌گانه آموزش و پرورش، تالیف و توزیع شده است.

وزیر آموزش و پرورش در مراسم رونمایی از این کتب گفت: این کتاب‌ها با موضوعات مختلف از جمله حقوق شهروندی، اخلاق شهروندی و تمامی موضوعاتی که یک شهروند نیاز است آموزش ببیند تدوین شده که در همه مدارس تبریز تدریس می شود.

حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: مهمترین ماموریت آموزش و پرورش آماده کردن افراد برای زندگی سالم و فعال است زندگی که بتواند مشارکت فعال و موثر در سازندگی جامعه داشته باشند.

وی با بیان این‌که 30 درصد مدارس کشور نیاز به نوسازی، 18 درصد نیازمند مقاوم سازی و 12 درصد نیازمند تخریب و بازسازی مجدد دارند، گفت: امسال 4 هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار برای کار مدرسه سازی اختصاص یافته است.

کد خبر 872766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha