وزیر آموزش و پرورش از روستای زلزله‌زده ورنکش میانه بازدید کرد

وزیر آموزش و پرورش در جریان سفر به استان آذربایجان‌شرقی، در روستای زلزله زده ورنکش بخش ترکمانچای شهرستان میانه حضور یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محسن حاجی میرزایی» در جریان سفر به استان آذربایجان‌شرقی، در روستای زلزله زده ورنکش بخش ترکمانچای شهرستان میانه حضور یافت و با خانواده های ریحانه قربانی و زهرا عابدی دو دانش آموز جان باخته در حادثه زلزله اخیر میانه دیدار و از آنها دلجویی کرد.

وزیر آموزش و پرورش در سخنانی با بیان این‌که متعهد به انجام تعهدات خود در مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی و اصلاح خسارت‌های وارده به مدارس هستیم، اظهار داشت: ٣٠ درصد از مدارس کشور نیازمند مقاوم سازی و بازسازی است.

وی، گفت: از سوی دولت برای بازسازی و مقاوم سازی مدارس کشور ٢٧٠٠ میلیارد تومان پیش بینی شده و خیرین نیز این میزان را برای سال آتی متعهد شده اند تا بتوانیم با تلاش ها و اعتبارات لازم مدارس را مقاوم سازی و بازسازی کنیم.

حاجی میرزایی با اشاره به این‌که روز بعد از زلزله همکاران و کارشناسان سازمان نوسازی و تجهیز مدارس با حضور در این مناطق به ارزیابی تمامی مدارس آسیب دیده پرداختند، گفت: بخشی از مدارس با مقاومت بالا آسیبی ندیده و دانش آموزان در آن مشغول به تحصیل هستند.

حاجی میرزایی با اشاره به بازدیدش از مدرسه شبانه روزی شهید سلطانی روستای ورنکش بر تامین تجهیزات کارگاهی و بازسازی هرچه سریعتر مدارس آسیب دیده توسط سازمان نوسازی و تجهیز مدارس تاکید کرد.

گفتنی است، بازدید از هنرستان شهید سلطانی روستای ورنکش ترکمانچای آخرین برنامه وزیر آموزش و پرورش در سفر  به شهرستان میانه بود.

کد خبر 872830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha