ضرورت جلوگیری از تضییع حقوق مردم و شهرداری

در اولین جلسه کمیته حقوقی شهرداری اردکان بر لزوم و ضرورتِ جلوگیری از تضییع حقوق مردم و شهرداری تأکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد؛ اولین جلسه کمیته حقوقی شهرداری اردکان با حضور شهردار، رئیس شورای اسلامی شهر، رئیس کمیسیون امور حقوقی شورای اسلامی شهر و معاونین شهردار در محل سالن جلسات شهرداری اردکان برگزار شد.

«اباذر غفوری بارجین» در این نشست بابیان اینکه اگر همه ما به اجرای قانون پایبند باشیم و قانون را رعایت کنیم به ثبات خواهیم رسید ابراز کرد: در جامعه قانونمند؛ حق‌وحقوق افراد محترم شمرده می‌شود و در پرتو همین التزام به قانون بسیاری از مشکلات حقوقی مرتفع خواهد شد.

وی با اشاره اینکه هدف از تشکیل کمیته حقوقی جلوگیری از تضییع حقوق مردم و شهرداری است اظهار داشت: در بررسی پرونده‌های بین شهرداری و مردم انصاف و مدارا را مدنظر خواهیم داشت ولی درجایی که به حقوق دیگر شهروندان تعدی و دست‌درازی شود کوتاهی نخواهیم کرد.

شهردار اردکان؛ مسئله آموزش‌های حقوقی را مهم و قابل‌توجه عنوان کرد و گفت: آگاهی و اطلاع داشتن از مسائل حقوقی برای پرسنل شهرداری ضروری است و جلوی ضرر و زیان‌های احتمالی را خواهد گرفت.

وی راه‌اندازی واحد  H.S.Eرا رفع کننده بسیاری از مشکلات دانست و ادامه داد: راه‌اندازی این واحد در حذف یا کاهش خطرات و حوادث نقش تعیین‌کننده‌ای دارد و امیدواریم با راه‌اندازی این واحد و نظارت دقیق، مشکلات حقوقی نیز کمتر شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اردکان نیز در این جلسه؛ نظارت جدی و مستمر بر مزایدات، مناقصات و عقد قراردادها و توافق‌های شهرداری را خواستار شد و بیان کرد: نظارت مداوم و مسئولانه اگر نباشد شاید به جرئت بتوان ادعا کرد انجام هیچ فعالیتی در شهرداری توفیق نخواهد یافت و دچار مشکلات بعدی خواهیم شد.

محمدجواد شاکر تأکید کرد: نظارت و ارزیابی، بستری را فراهم می‌کند که بسیاری از فعالیت‌ها شهرداری از مسیر اصلی خارج نشود و بالطبع مشکلات حقوقی نیز به وجود نخواهد آمد.

همچنین رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر؛ پیشگیری از وقوع اختلافات و مشکلات حقوقی را مسئله درخور توجه ای دانست و گفت: ناآگاهی از قوانین، پرونده‌های قضایی را دوچندان خواهد کرد و مسئولین واحدهای شهرداری می‌بایستی قبل از هر تصمیمی واحد حقوقی شهرداری را در جریان بگذارند.

وی در پایان، افزود: روشن است قانون مداری باعث جلب اعتماد مردم خواهد شد و تخطی از قانون بد بینی، دل‌زدگی و دل خوری ارباب‌رجوع را در پی خواهد داشت.

کد خبر 873906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha