به‌کارگیری سبک زندگی اسلامی؛ راه مقابله با سونامی بیماری‌ها است

حجت‌الاسلام‌ محمودی بیان کرد: یکی از راه‌های اصلی برای درمان سونامی بیماری‌ها، به‌کارگیری سبک زندگی اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد؛ «حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن محمودی» در مراسم هفتگی مجمع عاشقان بقیع شهرستان اردکان که با حضور جمع کثیری از دلدادگان و ارادتمندان به ساحت ائمه اطهار (علیهم السلام) برگزار شد بیان کرد: از مرحوم حضرت آیت‌الله بهجت (رحمه الله علیه) نقل‌شده است که ذکری بالاتر از ذکر شریف صلوات نیست.

وی با اشاره به اینکه به تعبیر مرحوم حضرت آیت‌الله مجتهدی، برخی از اذکار مثل پاک‌کن و برخی مثل مداد است اما ذکر پرفیض و روح‌بخش صلوات هم پاک‌کن و هم مداد محسوب می‌شود اضافه کرد: مرحوم حضرت علامه طباطبایی (رحمه‌الله علیه)؛ صلوات را باطن این عالم ذکر کرده بود یعنی اگر کسی بتواند به باطن عالم دست یابد؛ آن باطن، محمد (ص) و آل محمد است.

کارشناس مذهبی با تأکید بر اینکه فرد مؤمن مسلمان باید در زندگی برنامه‌ریزی داشته باشد تا کارهایی با مداومت را انجام دهد اظهار داشت: انسان باید مثل چشمه باشد؛ چشمه آب کمی است که تداوم دارد. اولین اختر تابناک آسمان پرفروغ امامت و ولایت، حضرت امام علی (علیه‌السلام) در این مورد فرمودند کار کم ادامه‌دار داشته باشید که بهتر از کارِ زیاد ملال‌آور است.

وی با اشاره به ضرورت و اهمیت تلفظ و بیان صحیح اذکار سفارش شده؛ زیارت جامعه کبیره را یک دوره مؤثر و بسزا در حوزه امام شناسی دانست و گفت: در این زیارت بیان می‌شود که واجبات ما نیز به خاطر محبت و ولایت ائمه اطهار (علیهم السلام) قبول می‌شود. به عبارتی حتی خواندن ترجمه این زیارت می‌تواند به فرد، بصیرتی فوق‌العاده و قابل‌توجه اعطاء کند.

حجت‌الاسلام محمودی بابیان اینکه اگر به دین صرفاً از بعد مادی نگاه کنیم حتی در این زمینه نیز افراد متدین پیروز اند تصریح کرد: مثلاً در دین مبین اسلام، انجام نظافت شخصی در روز جمعه سفارش شده است و در حدیثی گران‌قدر از رسول گرامی اسلام (صلی‌الله علیه و آله و سلم) ناخن گرفتن در شب نهی شده و به صورت عملی مکروه معرفی‌شده است. امروز پزشکان به این نتیجه رسیده‌اند که کلسیم بدن در شب به بافت‌های استخوانی مثل ناخن انتقال می‌یابد و وقتی فرد در شب اقدام به ناخن گرفتن کند، کلسیم بدن وی کم خواهد شد.

وی به سفارش‌های مفید دین اسلام در سایر زمینه‌ها، ابعاد و اعمال روزانه زندگی انسان اشاره و ضمن تأکید بر لزوم مطالعه این سفارشات توسط جوانان خوش آتیه عنوان کرد: در عصر حاضر با سونامی بیماری‌های مختلفی درگیر هستیم که یکی از راه‌های اصلی برای درمان این سونامی بیماری‌ها، به‌کارگیری سبک زندگی اسلامی است.

کارشناس مذهبی در پایان؛ تخریب اموری مثل حجامت و یا اهدای خون را کاری غلط و نادرست خواند و تصریح کرد: به تعبیر بسیاری از بزرگان دینی و علماء، مجالس و محافل روضه بابرکت سیدالشهداء، حضرت امام حسین (علیه‌السلام) شعبه‌ای از حرم شریف سومین امام همام هستند به همین علت حضور و مشارکت در این‌گونه جلسات تأثیر جدی دارد.

کد خبر 873907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha