رویداد ملی فهما در شهرستان هریس تشریح شد

نشست هماهنگی و آموزش طرح ملی فهما (پایتخت فرهنگ و هنر مساجد کشور) با حضور جمعی از مدیران مسؤول کانون های مساجد شهرستان در مجتمع فرهنگی و هنری هریس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، نشست هماهنگی و آموزش طرح ملی فهما (پایتخت فرهنگ و هنر مساجد کشور) با حضور کارشناسان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی آذربایجان شرقی و همچنین جمعی از مدیران مسؤول کانون های مساجد شهرستان در مجتمع فرهنگی و هنری هریس برگزار شد.

«حسین ممی‌زاده» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هریس در حاشیه این کارگاه آموزشی اظهار داشت: راه اندازی شبکه ملی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور و اجرای طرح ملی فهما یکی از اقدامات ارزشمند در راستای ساماندهی و هدفمندی فعالیت های کانون های مسجدی است.

وی خاطرنشان کرد: تمامی کانون های مساجد کشور در قالب طرح ملی فهما و در هشت شاخص و محور اصلی شامل فعالیت قرآن و عترت، توانمدسازی هنری، فضای مجازی، کتاب خوانی و ... مورد ارزیابی و رتبه‌بندی قرار می گیرند.

ممی زاده ادامه داد: مدیران مسؤول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید طرح ها و ایده های خود را در قالب مستندات لازم در سامانه اینترنتی بچه های مسجد بارگذاری کرده تا بتوانند در این زمینه با معرفی فعالیت‌های نو و خلاقانه حداکثر امتیازات تعریف شده را کسب کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هریس با بیان این‌که هر کانون در ازای تلاش بیشتر حمایت مضاعف دریافت خواهد کرد، تصریح کرد: اطلاع دقیق از آمار کانون ها از مهم ترین اهداف اجرای طرح ملی فهما است که با توجه به ارزیابی ها و شناخت نقاط قوت و ضعف برای سال آینده؛ مدیریت و برنامه ریزی های لازم، صورت می گیرد.

کد خبر 875404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha