گسترش همکاری‌های فرهنگی میان تبریز و ارزروم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در دیدار با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در ترکیه، گسترش همکاری‌های فرهنگی میان تبریز و ارزروم را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز، «محمد محمدپور» در دیدار با «سجاد سلطان‌زاده» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در ترکیه، گسترش همکاری‌های فرهنگی میان شهرهای تبریز و ارزروم را مورد بررسی قرار داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در این دیدار با اشاره به اشتراکات فرهنگی و مذهبی فراوانی که میان دو کشور، زمینه‌ها و ظرفیت‌های همکاری و تبادلات فرهنگی میان استان‌های ارزروم ترکیه و آذربایجان‌شرقی از ایران را مورد تأکید قرار داد.

همچنین سرکنسول ایران در ارزروم ترکیه خواستار تامین بخشی از کتب ایران‌شناسی برای کتابخانه‌ مرکزی ارزروم شد و در ادامه طرفین بر وجود توانمندی های بالقوه و بالفعل اصحاب فرهنگ و هنر در تبریز و ارزروم تاکید داشتند.

بنابر این گزارش، مقرر شد در راستای تعامل و برقراری ارتباط بیشتر جهت ارتقای فرهنگی، هر دو طرف آماده پذیرش هنرمندان و اصحاب فرهنگ باشند.

بررسی نحوه‌ شرکت هنرمندان آذربایجان‌شرقی در نمایشگاه بین‌المللی دکوراسیون داخلی که اسفندماه هر سال در ارزروم برگزار می‌شود از دیگر مسائل مطرح شده در این دیدار بود.

گفتنی است، در جریان سفر هیات فرهنگی آذربایجان‌شرقی به ارزروم، برنامه‌های متنوعی اجرا شد که از آن جمله می‌توان به رونمایی از ترجمه دیوان پروین اعتصامی به زبان ترکی استانبولی و ‌اجرای موسیقی سنتی توسط گروه نوازندگان ایرانی اشاره کرد.

کد خبر 879811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha