ثبت ۴۱۴ کانون فرهنگی هنری مساجد استان قم در سامانه بچه های مسجد

حجت الاسلام کریمی از ثبت ۴۱۴ کانون فرهنگی هنری مساجد استان قم در سامانه بچه های مسجد خبرداد و گفت: تا به امروز قم رتبه اول را در بین کانون های سراسر کشور دارا است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام «اسدالله کریمی» در نشست خبری «رویداد ملی فهما» که ستاد هماهنگی کانون فرهنگی هنری مساجد استان قم برگزار شد، اظهار داشت: کانون های فرهنگی هنری مساجد از سال 1371 با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی آغاز به کار کرد.

 

وی با اشاره به مصوبات مجلس شورای اسلامی و تأکید بر رونق بیشتر کانون های مساجد گفت: الان کار به جایی رسیده که تمام مساجد شهری باید کانون فرهنگی و هنری داشته باشند و مسائل فرهنگی مساجد را باید پیگیری کنند.

 

وی با بیان این که کانون های فرهنگی هنری مساجد از سال گذشته شکل جدیدی پیدا کرده است، گفت: یک سامانه کشوری با عنوان «بچه های مسجد» راه اندازی و باعث شد تمام کانون هایی که تا به حال مجوز گرفته اند هویت خودشان را در این سامانه ثبت کنند.

 

حجت الاسلام کریمی در ادامه با بیان این که در حال حاضر 25262 در این سامانه در کل کشور در این سامانه ثبت شده است، عنوان کرد: در استان قم 414 کانون در این سامانه وارد شده و بر اساس شاخص های اعلام شده رتبه اول را استان قم دارا بوده است.

 

وی با بیان این که سامانه فرهنگی هنری مساجد ایران نیز فهما نامیده شده است و مجموعه فعالیت هایی که از این بیش از 25 هزار کانون ثبت شده است تا الان 918 هزار و 449 برنامه بوده است و تا دو روز دیگر که مهلت تعیین شده برای این سامانه است، این آمار تغییر پیدا خواهد کرد و در نهایت قرار است استان هایی که بیشترین و کمترین امتیاز را گرفته اند مشخص شوند.

 

وی بیان داشت: کانون های فرهنگی هنری مساجد می‌ توانند در این سامانه وارد شوند و همه شما نیز به عنوان یک کسی که از برنامه های مسجد استفاده می‌ کنید می‌ توانید عضو این سامانه شوید و کانون هایی که می‌ خواهید از برنامه های آن استفاده کنید را در حساب کاربری خود ثبت کنید و کانون برای شما دعوت نامه برنامه های خود را ارسال می‌ کند.

 

حجت الاسلام کریمی با اشاره به این که والدین نیز برای ثبت نام فرزندان خود را در این سامانه انجام بدهند، گفت: والدین بر اساس علایقی که فرزندان شان دارند در این کانون ها ثبت نام می کنند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: کانون های مساجد، خانواده محور و مسجد پایه است و از 7 سال به بالا دارای برنامه های فرهنگی، هنری و ورزشی هستند.

کد خبر 880222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha