اجرای نمایش خیابانی و رادیو تئاتر درباره سردار سلیمانی و حادثه سقوط هواپیما

دبیر سی و هشتمین جشنواره تئاتر فجر گفت: امسال جشنواره تئاتر فجر به خاطر رخدادهای اخیر بیشتر گردهمایی اهالی تئاتر است تا جشن تئاتری ها.

 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست رسانه ای سی و هشتمین جشنواره تئاتر فجر، پیش از ظهر امروز یک شنبه 6 بهمن ماه در سالن جلسات مجموعه تاتر شهر برگزار شد.

 

«نادر برهانی مرند»، دبیر سی و هشتمین جشنواره تئاتر فجر در این نشست با اشاره به آسیب شناسی دوره های گذشته تاتر فجر گفت: آسیب شناسی جشنواره از سوی کارشناسان موضوعاتی را برای ما روشن کرد. یکی این که جشنواره تاتر فجر به مرور زمان بیش از اندازه عریض و طویل شده و باید چابک تر عمل کند. از سوی دیگر تاتر فجر رقابت زده شده و باید به سوی تمرکز بر کیفیت پیش برود. و در نهایت بخش بین الملل جشنواره که باید حرفه ای تر برای آن برنامه ریزی کرد.

 

 

دبیر سی و هشتمین جشنواره تئاتر فجر ادامه داد: بر همین اساس امسال بخش های رقابتی را کاهش دادیم به طوری که مثلا در بخش صحنه ای تنها یک بخش رقابتی داریم. از سوی دیگر قرار شد جشنواره تاتر فجر تنها با ۵۷ اجرا برگزار شود و به جای آن بر کیفیت جشنواره تاکید شود. همچنین با حذف الزام مسابقه بین الملل، حذف تعدد گروه های خارجی و برپایی بازار بین المللی تاتر ایران کوشیدیم جشنواره کیفی تر شود.

 



وی درباره انصراف تعدادی از گروه های تاتر از جشنواره فجر نیز گفت: پس از حاشیه های اخیر و انصراف برخی گروه ها، با وجود علاقه مندی بسیاری از گروه های استانی و حرفه ای برای جایگزینی، تصمیم گرفتیم بر قوانین پایبند بمانیم و تنها گروه هایی را جایگزین کنیم که جزو آلترناتیو داوران بوده اند.

 

 

برهانی مرند در ادامه درباره بخش های دیگر جشنواره چنین توضیح داد: هم در تاتر خیابانی و هم رادیو تاتر نمایش هایی درباره شهادت سردار سلیمانی و سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی تدارک دیده ایم. امسال همچنین کتاب مهم و مستطاب تاریخچه جشنواره تاتر فجر از دوره نخست تا سی و هفتم رونمایی می شود که در آن، بخش های مختلف هر دوره از جشنواره، نمایش های حاضر و نامزدها و برگزیدگان گنجانده شده است. رویداد مهم دیگر در جشنواره سی و هشتم رونمایی از سایت جامع و دوزبانه ای است که با بهره مندی از آرشیو غنی، اطلاعات فوق العاده ای در اختیار علاقه مندان قرار می دهد.

 

 

دبیر جشنواره تاتر فجر  فروش بلیط در سایت تیوال از روز سه شنبه هشت بهمن ماه از ساعت دوازده ظهر تا هشت شب برای اهالی رسانه و پس از آن برای عموم امکان پذیر است. در این دوره بیست تا سی درصد از صندلی ها به عموم علاقه مندان اختصاص یافته است

 

 

وی در پایان تاکید کرد: امسال جشنواره تاتر فجر به خاطر رخدادهای اخیر بیشتر گردهمایی اهالی تاتر است تا جشن تاتری ها.




 

کد خبر 885696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha