معرفت، محبت، اطاعت و یاری، از حقوق ولی  خدا  بر امت است

یک استاد حوزه علمیه با بیان‌اینکه انتخاب ولی خدا بر اساس شاخصه‌های دنیوی نیست که اگر باشد نتیجه آن سقیفه می‌‌شود، گفت: حضرت زهرا(س) برای دفاع از ولی خدا همه هستی و جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند.

به گزارش خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «محمدمهدی ماندگاری» شامگاه سه‌شنبه، ۸ بهمن در مراسمی که به مناسبت ایام فاطمیه در مجموعه فرهنگی شهدای هفت تیر برگزار شد، اظهار کرد: درباره ولایتمداری ما شیعیان باید از حضرت زهرا(س) الگو بگیریم.

 

این استاد حوزه علمیه درباره شیوه ادا کردن حق ولایت، تصریح کرد: پیروان مکتب حضرت زهرا(س) باید حق ولایت را به طور کامل ادا کنند، یکی از این حقوق کسب معرفت نسبت به ولی خدا است.

 

وی با بیان اینکه طبق آیات قرآن کریم ولی و امام جامعه مسلمین را خداوند انتخاب می‌کند، ابراز کرد: اگر مسلمانان بر این امر اعتقاد داشته باشند و طبق دستورات امام جامعه عمل کنند بسیاری از مشکلات آنها حل می‌شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه خداوند ولی خود را بر اساس شایستگی و لیاقت او انتخاب می‌کند و کسی جز خداوند بر این شایستگی و لیاقت خبر ندارد، تصریح کرد: انتخاب ولی خدا بر اساس شاخصه‌های دنیوی نیست که اگر باشد نتیجه آن همچون سقیفه می شود.

 

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه هر کس بر اهمیت اولویت دادن به نور ولایت آگاهی و فهم نداشته باشد قلب و باطن او کور است، گفت: انسان با معرفت در محضر ولی خدا سخن یا امیال خود را بر او مقدم نمی‌کند.

 

وی با بیان اینکه حق دیگر ولی خدا بر مومنان محبت داشتن نسبت به ایشان است، ابراز کرد: اگر انسان به مسائل مادی و معنوی دنیا تعلق خاطر داشته باشد نمی‌تواند از ولی خدا تبعیت یا پیروی کند، شهدا صرفا برای رضای الهی و کسب محبت او تلاش کردند و از هر نوع تعلقی فارغ بودند که به این درجه رسیدند.

 

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه اطاعت و تسلیم محض امام بودن حق دیگر ایشان است، ابراز کرد: افرادی که به صورت عمیق نسبت به ولی خدا معرفت و ایمان دارند هیچ گاه درباره دستورات ولی خدا دچار شک و شبهه یا تردید نمی‌شوند، همواره و در همه حال از امام تبعیت و پیروی دارند.

 

استاد حوزه علمیه یاری امام و ولی‌خدا حق دیگر ایشان است، خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) برای دفاع از ولی خدا همه هستی و جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند.

 

کد خبر 886929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha