ولایت فقیه موضوعی مهم و نیازمند تبیین درست در جهان است

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به این که ولایت فقیه موضوعی مهم و نیازمند تبیین درست در جهان است، گفت: حتی برخی از علمای جهان عرب درک درستی از این موضوع ندارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت الله «سید یوسف طباطبایی نژاد» پیش از ظهر امروز(پنجشنبه 10 بهمن) در همایش «بررسی نظریه ولایت فقیه در اندیشه امام خمینی(ره)» که در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، با بیان این که حکومت و ولایت در اندیشه امام خمینی(ره) جایگاه والایی دارد، گفت: ایشان در مباحث خود بارها ضرورت بحث ولایت فقیه و لزوم تشکیل حکومت اسلامی را متذکر می‌ شدند.

 

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان اضافه کرد: باید توجه داشته باشیم که بین ولایت فقیه و بحث امامت خلطی صورت نگیرد چون وقتی ما می‌ گوییم ولی فقیه از همه شؤون امام معصوم برخوردار است، برخی ایراد می‌ گیرند که این دو نمی توانند یکی باشند؛ بله امام کسی است که سن و سال و تحصیلات علمی و این گونه مسائل ندارد ولی شأن خلیفه و حاکم بودن امام معصوم قابل سریان است.

 

وی خاطرنشان ساخت: ولایت فقیه اما، امامت خلیفه ای بر مردم است که شخص ولی فقیه باید شرایط خاصی داشته باشد تا بتواند بر مردم حکومت کند و وقتی حاکم شد از تمام شؤون حکومتی امام معصوم برخوردار خواهد بود.

 

آیت الله طباطبایی نژاد یادآور شد: در این چهل سال در این رابطه خیلی کار انجام نشده است و من با علمای سوریه و عراق که مراودات زیادی داشتم متوجه شدم خیلی درک درستی از ولایت فقیه ندارد و حوزه های علمیه کشور به ویژه حوزه علمیه قم نیز در این راستا کارهای جدی انجام نداده است.

 

وی با تأکید بر این که حوزه علمیه قم باید مبلغان عرب زبان برای موضوع ولایت فقیه تربیت شوند، گفت: ولایت فقیه و حکومت اسلامی مسأله ای روشن و در عین حال نیازمند تبیین است از این رو باید با دید وسیع و گسترده، نگاه امام خمینی(ره) را تبیین و تشریح کنیم.

کد خبر 887225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha