ولایت فقیه نیازمند تبیین درست است

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به القای شبهات علیه بحث ولایت فقیه تأکید کرد که فقه سیاسی، فلسفه سیاسی، فقه حکومتی و ولایت فقیه نیازمند تبیین درست است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام والمسلمین «نجف لک زایی» پیش از ظهر امروز(پنجشنبه ۱۰ بهمن) در همایش «بررسی نظریه ولایت فقیه در اندیشه امام خمینی(ره)» که در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، با اشاره به اقدامات دفتر تبلیغات اسلامی در حوزه ولایت فقیه خاطرنشان کرد: ما در حوزه ترویج، آموزش و پژوهش کارهای جدی داشته ایم.

 

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی عنوان کرد: مباحث مربوط به فقه حکومتی، فقه سیاسی، فلسفه سیاسی و ولایت فقیه در مقطع ارشد و دکتری دانشگاه باقرالعلوم(ع) در حال پیگیری است.

 

وی با بیان این که درس گفتارهای فقه سیاسی، فلسفه سیاسی و اندیشه سیاسی امام خمینی(ره) از شبکه چهارم سیاسی در حال پخش است، گفت: در صدد هستیم تا بتوانیم در استان های مختلف برای عزیزان روحانی و نخبه و اساتید دانشگاه، این مباحث را به صورت علمی و تخصصی مطرح کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری 40 پروژه پژوهشی به همت دفتر تبلیغات اسلامی خبرداد و ابراز داشت: تلاش داریم تا موضوع فقه سیاسی و فلسفه سیاسی را به صورت میان رشته ای و بین رشته ای پیگیری می‌ کنیم و با توجه به این که رهبر معظم انقلاب در تعریف آن پنج مرحله که برای رسیدن به تمدن اسلامی طراحی کردند به موضوع دولت اسلامی اشاره کردند، تلاش کرده ایم به موضوع دولت سازی اسلامی بپردازیم.

 

وی عنوان کرد: امروز شبهات زیادی علیه بحث ولایت فقیه مطرح می‌ شود که خیلی از آنها ناشی از فهم نادرست این مسأله است به همین جهت بخشی از گستره فعالیت های ما در این راستا برنامه ریزی شده است.

کد خبر 887164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha