مشکلات جامعه ناشی از عملکرد نادرست برخي مدیران است نه ناکارآمدی نظام

مدیرعامل بنیاد بین المللی عاشورا مشکلات جامعه را ناشی از عملکرد نادرست برخي مدیران دانست و گفت: این مسأله ربطی به بطلان مسأله ولایت فقیه و ناکارآمدی نظام اسلامی ندارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام والمسلمین «محمدحسن اختری» پیش از ظهر امروز(پنجشنبه 12 بهمن) در همایش «بررسی نظریه ولایت فقیه در اندیشه امام خمینی(ره)» که در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، با بیان این که نظریه ولایت فقیه از اساسی ترین نظریات اسلامی محسوب می‌ شود، گفت: حضرت امام(ره) نیز وقتی در سال 48 با اصرار طلاب و فضلای نجف درس خود را شروع کردند به این مسأله نیز پرداختند.

 

مدیرعامل بنیاد بین المللی عاشورا با تأکید بر این که خیلی ها امروز در ارتباط با ولایت فقیه دچار شبهه می‌ شوند، گفت: این که می‌ بینیم خیلی ها نسبت به این مسأله بی توجه هستند و خود را ملزم به آن نمی دانند به دلیل آن است که این موضوع را به درستی در جامعه جا نیانداخته ایم.

 

عضو شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: جایگاه رهبر معظم انقلاب همان جایگاهی است که امام خمینی(ره) داشتند و امروز مسأله ولایت فقیه نیاز به پشتیبانی و حمایت و کار جدی دارد و به تعبیر امام خمینی(ره) باید اسلام را همانطور که هست به مردم معرفی کنیم.

 

وی با بیان این که اسلام فقط به طهارت و خمس و زکات نمی پردازد، خاطرنشان کرد: اسلام دارای احکام حکومتی، قضایی، سیاسی و امثال آن است که باید برای مردم به خوبی تبیین شود تا این که برخی نگویند اسلام اصلا حکومت ندارد و ولایت فقیه مسأله ای ساختگی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین اختری در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت: برخی به دنبال این هستند که بگویند که اسلام و حکومت اسلامی ناکارآمد است در حالی که کشور ما و حکومت و انقلاب اسلامی ما به پیشرفت های بزرگی دست پیدا کرده است هرچند مشکلات زیادی هم وجود دارد که آن هم ناشی از عملکرد نادرست افرادی است که مسؤولیت ها را برعهده دارند.

 

وی یادآور شد: امیدواریم مباحث مربوط به ولایت فقیه مورد پژوهش و کنکاش بیشتری قرار بگیرد و جا دارد که از دفتر تبلیغات اسلامی هم که در این راستا کارهای خوبی انجام داده تقدیر و تشکر داشته باشیم.

کد خبر 887239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha