۲۵۰۰ میلیارد تومان؛ سهم استان از تسهیلات ستاد تسهیل

امین‌زاده با بیان این‌که سهم استان از تسهیلات ستاد تسهیل ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است، گفت: بیش از ۵۰۰ واحد صنعتی استان برای اخذ این تسهیلات به بانک ها معرفی شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «حبیب امین زاده» عصر امروز(۱۶ بهمن) در نشست خبری با اصحاب رسانه که با حضور رییس مرکز ملی فرش ایران همراه بود، به تشریح اقدامات این سازمان در طول سال جاری پرداخت و اظهار داشت: اقدامات گسترده ای برای حل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان صورت گرفته است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که مقابل تعطیلی کارگاه ها و واحدهای تولیدی استان گرفته شده است، خاطرنشان کرد: امسال ۱۰۷ واحد تولیدی به ستاد تسهیل مراجعه کردند که از طریق این ستاد مشکل آن ها رفع و دوباره به چرخه تولید برگشتند.

وی با اشاره به این‌که سهم استان از تسهیلات ستاد تسهیل ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است، گفت: بیش از ۵۰۰ واحد صنعتی استان برای اخذ این تسهیلات به بانک ها معرفی شده اند و علاوه بر آن مشکل ۲ هزار واحد تولیدی و صنعتی استان نیز در این مدت رفع شده است.

امین زاده با بیان این‌که ۹۰ درصد از سرمایه گذاری های اصلی صنایع استان از طریق بخش خصوصی انجام می‌شود، تصریح کرد: این امر موجب شده تا تحریم‌ها و محدودیت ها تاثیر چندانی بر صادرات غیرنفتی این استان نداشته باشد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که میزان صادرات استان نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، گفت: آذربایجان شرقی با وجود تحریم‌ها و محدودیت‌ها رتبه اول صادرات غیرنفتی را از نظر پیشرفت به خود اختصاص داده است.

وی یادآور شد: امسال استان نه تنها با تشدید تحریم ها توانست صادرات سال قبل را جبران کند بلکه از نظر عددی ۵۲ درصد و از نظر وزنی ۱۰۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش صادرات داشت.

امین زاده از راه اندازی نخستین دفتر صنایع پیشرفته دانش بنیان در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: برای این واحدها ۳۰ میلیارد تومان با ۵ درصد کارمزد پرداخت شده است.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: بعد از برگزاری میز سوم ساخت داخل بیشترین جلسات کارشناسی در زمینه قطعه‌سازی و براساس آخرین توافق با مدیرعامل ایران خودرو مقرر شده است حدود ۴۰ درصد از مجموعه های مورد نیاز ایران خودروی تبریز از سطح استان تامین شود.

امین زاده، با بیان این‌که علاوه بر آن زمینه صادرات قطعه سازی از استان نیز فراهم شد، ادامه داد: مجموعه های گیربکس، موتور، اکسل و کلیه مجموعه های خط مونتاژ ایران خودرو تبریز به عنوان سفارش گذاری به تولید کنندگان داخلی استان تفویض شد.

کد خبر 890512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha