یادواره شهدای روحانی آذربایجان‌شرقی برگزار شد

همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی؛ یادواره ۱۴۱ شهید طلبه و روحانی استان آذربایجان شرقی در تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، همزمان با چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران؛ یادواره ۱۴۱ شهید طلبه و روحانی استان آذربایجان شرقی در سالن اجتماعات مصلای اعظم امام خمینی(ره)‌ تبریز برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» عصر امروز در این مراسم با اشاره به مجاهدت طلاب و روحانیان در دوران هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: روحانیت نه تنها در عرصه های تبلیغی بلکه در جبهه های رزمی نیز پیشگام بوده اند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که تقدیم ۱۴۱ شهید روحانی در طول دوران دفاع مقدس کارنامه ای درخشان از جامعه روحانیت آذربایجان شرقی است، خاطرنشان کرد: تبریز شهر شهدای محراب و علمای مجاهد است.

وی با بیان این‌که مجاهدت علمای آذربایجان در طول تاریخ در جهت حفظ تمامیت ارضی کشور و حراست از مرزهای اسلام و تشیع بوده است، افزود: شهدای طلبه و روحانی آذربایجان برگ زرینی در تاریخ ایران اسلامی و انقلاب است.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان با تأکید بر ضرورت همخوانی گفتار و عمل روحانیت تصریح کرد: تبلیغ برای دین ماموریت و وظیفه اصلی و ذاتی روحانیت و طلاب حوزه های علمیه است.

آل هاشم ادامه داد: برای تحقق این رسالت باید نیازهای جامعه را به درستی سنجید و بر اساس آن اقدام به تبلیغ دین کرد، باید بسیار مراقب بود تا عمل گرایی روحانیت دچار خسران و ضرر نشود.

کد خبر 890514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha