نقد آراء قضایی موجب اتقان و شفافیت آرا می شود

به گفته سید حجت الله علم الهدی، نقد آرا قضایی موجب اتقان بیشتر آرا و شفافیت آرا و اطلاع جامعه علمی و عموم مردم از آرا و رویه قضایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ایجاد بستری برای نقد آراء قضایی یکی از برنامه های تحولی قوه قضائیه است.

 

سید حجت الله علم الهدی علت حضور خود در استان را آشنایی با چالش ها و مسائل قضایی عنوان کرد و گفت: این بازدیدها به پژوهش های این پژوهشگاه کمک خواهد کرد.

 

وی با اشاره به اینکه نقد آرا قضایی موجب اتقان بیشتر آرا و شفافیت آرا و اطلاع جامعه علمی و عموم مردم از آرا و رویه قضایی می‌شود، تصریح کرد: به همین منظور تفاهمنامه همکاری با دانشگاه های آزاد زنجان و دانشگاه سراسری زنجان منعقد می شود.

 

این مقام مسئول بر ضرورت استفاده از ظرفیت نخبگان علمی کشور و وصل کردن این ظرفیت به چالش های موجود در قوه قضاییه تاکید کرد و با بیان اینکه این موضوع یکی از تاکیدات رئیس قوه قضاییه است، گفت: لازم است تا پایان‌نامه های مختلف، رساله های دکتری مختلف در دانشگاه ها به سمت چالش های قوه قضاییه و حاکمیت سوق پیدا کند.

 

رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه خواستار استفاده از ظرفیت دانشگاه ها برای کمک به قوه قضاییه شد و گفت: برگزاری جلسات نقد رای در دانشگاه ها می تواند از ثمرات همکاری بین قوه قضاییه و دانشگاه ها باشد.

 

علم الهدی با یادآوری اینکه استفاده از ظرفیت دانشگاه در حوزه های مختلف دستاوردهای بسیاری برای کشور داشته است، گفت: امیدواریم بتوانیم استفاده حد اکثری از این ظرفت را برای پیشبرد کار های قوه قضاییه و بهبود دانش حقوق و دانش های مرتبط با قوه قضاییه انجام دهیم.

 

وی به سابقه پژوهشگاه قوه قضاییه اشاره کرد و با تاکید براینکه پژوهش های نظری و کاربردی مختلفی در این پژوهشگاه انجام شده است، ادامه داد: این کار ها به صورت گزارش و کتاب منتشر شده است که در سایت پژوهشگاه بخشی از آن قابل دسترسی است.

 

این مقام مسئول با تاکید براینکه در دوره جدید انتشار رای قضایی به صورت حداکثری در دستور کار قرار است، افزود: این اقدام موجب می شود، زمینه نقد آرا هم فراهم شود.

 

کد خبر 890879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha