لزوم شناخت و درک درست از مسئله پژوهش در سطح جامعه

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سبحانی گفت: تا زمانی که درک درستی از پژوهش در افراد نباشد نمی‌توانیم آن را نهادینه کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، «حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدتقی سبحانی» در جمع پژوهشگران حوزوی استان یزد یکی از گرفتاری‌های نسل امروز را عدم شناخت کافی در امر پژوهش دانست و گفت: تا زمانی که درک درستی از پژوهش در افراد نباشد نمی‌توانیم آن را نهادینه کنیم.

رئیس بنیاد امامت بابیان اینکه پژوهش در مجموعه‌ها و حوزه‌های مختلف تعاریف مختلفی دارد، خاطرنشان کرد: این تعاریف سبب بروز دیدگاه‌های مختلفی در مسئله پژوهش شده است.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه یکی از راه‌های کاهش ضریب خطا در هر محیطی توجه به مسئله پژوهش است، اظهار داشت: پژوهش باید از یک کار تشریفاتی و تخصصی به بخشی از زندگی تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه پژوهش بخشی از زندگی است، گفت: بدون شک اگر نمی‌توانیم مشکلات جامعه را حل کنیم یک محقق نیستیم و تا فرد یک محقق خوب نباشد، پدر خوبی هم نیست.

سبحانی اضافه کرد: پیشرفت درزمینهٔ پژوهش به دیدگاه در خصوص این مسئله مربوط می‌شود، زیرا اگر پژوهش را یک مسئله پیچیده ببینیم و از آن واهمه داشته باشیم هیچ‌گاه به پیشرفت نخواهیم رسید ولی اگر دیدگاهمان عکس این مطلب باشد، طبیعتاً پیشرفت را هم در پی خواهد داشت.

کد خبر 890961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha