طرح ملی فهما، گامی در جهت فعال‌تر شدن مساجد و تربیت نیروی انقلابی است

حجت الاسلام مدرسی با اشاره به اهمیت ساماندهی فعالیت های مساجد گفت: طرح ملی فهما، گامی در جهت فعال تر شدن مساجد و تربیت نیروی انقلابی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « حجت الاسلام والمسلمین سید محمد کاظم مدرسی» در دیدار با سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد با اشاره به جایگاه مساجد در جامعه گفت: مساجد به عنوان سنگر اسلام و انقلاب هستند که در هر دوره ای نقش مهم و موثر داشته است.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به مشکلات موجود در زمینه فعالیت های فرهنگی گفت: امروز کار کردن با توجه به محدودیت ها بسیار سخت است که کار در فعالیت های فرهنگی از جمله کانون های فرهنگی هنری نوعی جهاد محسوب می شود.

وی ادامه داد: همانطور که کار تاسیس کانون ها در ربع قرن پیش به عنوان نوعی جهاد محسوب می شود، فعالیت در کانون های فرهنگی هنری نیز جهاد محسوب می شود.

حجت الاسلام مدرسی ادامه داد: گاهی حرکت های زیبایی در مساجد صورت می گیرد که مسئولان استان و کشور باید این فعالیت ها را پشتیبانی کرده و به جامعه معرفی کنند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: اگر میخواهیم مساجد را فعال کنیم باید تشکل هایی مانند بسیج از بسیج مساجد به بسیج مقاومت تبدیل کنیم و در این مسیر حرکت کنیم.

حجت الاسلام مدرسی ادامه داد: نهادها و تشکل های حاضر در مساجد باید با همگرایی و هم افزایی احیای کارکردهای مساجد را دنبال کنند و مساجد را مرکزی برای اتصال 4 حلقه مسجد، مدرسه، خانواده و بسیج (تشکل های حاضر در مسجد) باشد و اگر این امر دنبال شود محله ای مسجد محور خواهیم داشت.

وی افزود: اوقات فراغت سالم، حرفه آموزی و تربیت با ایمان از جمله شاخص هایی است که می توانیم با ایجاد آن ها به نحوی والدین را جذب کنیم.

امام جمعه بخش مرکزی یزد بیان کرد: اگر این حرکت صورت گیرد می توانیم در مسیری قدم برداریم که مقام معظم رهبری  آن را تبیین کنند.

حجت الاسلام مدرسی با اشاره به طرح ملی فهما و ثبت فعالیت های کانون های مساجد گفت: خوشبختانه با طرح ملی فهما به نحوی رونق به مساجد باز می گردد و گامی در جهت جذب و تربیت جوانان مومن و انقلابی است.

وی افزود: یکی از آسیب ها در مساجد، فاصله گرفتن برخی از تشکل ها از مساجد و خودپاشدن آنها به نام کانون فرهنگی هنری مساجد است که به عنوان یکی از تهدیدها به شمار می رود و بایستی به آن توجه شود.

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: حضور اعضای کانون ها در مساجد می تواند گامی در مسیر فعال شدن مساجد باشد زیرا سنگر انقلاب، نمازهای جمعه است و باید توجه ویژه ای به این امر شود.

                                                                                                

کد خبر 891693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha