برگزاری برنامه« ۴۰ سال، ۴۰ برنامه در ۴۰ مسجد» به مناسبت هفته بسیج در یزد

جوکار با اشاره به برنامه های هفته بسیج گفت: برنامه «۴۰ سال، ۴۰ برنامه در ۴۰ مسجد » به مناسبت هفته بسیج در یزد برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « عباس جوکار» در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد به مناسبت هفته بسیج گفت: شعار محوری هفته بسیج امسال « بسیج؛ 40 سال خدمت، جهاد و شهادت » است که 170 عنوان برنامه در سطح ناحیه مقاومت بسیج برگزار می شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مرکزی یزد با اشاره به برنامه های هفته بسیج گفت: امسال مبنای ما تنها کمیت نبوده بلکه کیفیت را در نظر گرفته ایم و در بسیاری از مساجد و محلات با همکاری و مشارکت مردم صورت می گیرد.

وی افزود: آغاز برنامه های این هفته با غبارروبی قبور شهدای میدان امیر چخماق است و همزمان با آن نیز در سراسر استان شاهد غبارروبی از قبور مطهر شهدا هستیم.

جوکار ادامه داد: شروع رزمایش های الی بیت المقدس و گردان کوثر از جمله برنامه های ما است.

وی افزود: برای اولین بار حفاظت از بافت تاریخی و توریست ها به صورت جهادی صورت می گیرد که امسال در هفته بسیج برگزار می شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مرکزی یزد بیان کرد: هر کدام از روزهای هفته بسیج نامگذاری شده است که « بسیج، مقاومت، ایثار و شهادت»، « بسیج، اخلاق و معنویت»، « بسیج، علم و فناوری»،« بسیج سبک زندگی اسلامی- ایرانی»، « بسیج، فرهنگ و بصیرت»، « بسیج، دفاع و امنیت»، « بسیج، اقتصاد مقاومتی، جهاد و خدمت رسانی» به عنوان نام های این هفته است.

جوکار ادامه داد: برگزاری 40 برنامه در مساجد به عنوان 40 سال، 40 برنامه در 40 مسجد از جمله برنامه های ما است که برگزار می شود.

وی افزود: برگزاری همایش بسیجیان در مسجد روضه محمدیه در روز ششم با عنوان شکوه افتدار با حضور اقشار مختلف بسیج برگزار می شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مرکزی یزد بیان کرد: در سطح شهرستان یزد فضا برای مدیران کل استان فراهم شده تا در زمینه های مختلف شاهد اقدامات این هفته بسیج باشند.

جوکار افزود: رزمایش گروه های جهادی محله محور به عنوان برنامه دیگر ما در این هفته است که شروع آن از میدان امیر چخماق است  که در آن گروه های متخصص پزشکی، محرومیت زدایی و کمک به مناطق کم برخوردار در نظر گرفته شده است.

وی افزود: ما بیش از صدها پایگاه مقاومت در ادارات، مدارس، کارخانه جات و محلات و مساجد دارای پایگاه مقاومت داریم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مرکزی یزد گفت: در گشت های رضویون در اکثر پایگاه های مقاومت این طرح راه اندازی شده است و افراد با آموزش ها و هماهنگی های لازم با دستگاه قضا و نیروی انتظامی در پایگاه ها انجام وظیفه می کنند.

جوکار بیان کرد: بسیج جامعه پزشکی استان یزد در پیاده روی اربعین به خدمات رسانی پرداختند که در هفته بسیج نیز با حضور در محلات کم برخوردار با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی یزد اقدام به خدمت رسانی می کنند.

وی افزود: رزمایش کوی و برزن در محدوده بافت تاریخی از جمله اقدامات است که با استفاده از نظرات کارشناسان میراث فرهنگی در راستای خدمت رسانی به بافت تاریخی و حفظ امنیت در این مناطق گام برداشته شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مرکزی یزد بیان کرد: توجه امسال ما در زمینه های خدمت رسانی و گروه های جهادی در راستای خدمت به مردم است که در این برنامه ها مشارکت مردم امری اساسی است و توجه ویژه ای به آن داریم.

جوکار ادامه داد: بیش از یک سوم مردم استان یزد دارای پرونده بسیجی هستند و فعالیت های اثر بخش در این زمینه داشته اند.

 

کد خبر 856565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha