تهیه طرح گرایشی بودن دروس عمومی حوزه‌های خواهران

مسئول دفتر برنامه‌ریزی آموزشی حوزه‌های خواهران از تهیه طرح گرایشی شدن دروس عمومی حوزه‌های خواهران خبر داد و گفت: انطباق برنامه درسی با دیدگاه‌های امام خمینی و رهبری در این طرح مورد توجه است.

 

حجت‌الاسلام امین نصیری‌پور، مسئول دفتر برنامه‌ریزی آموزشی حوزه‌های خواهران به خبرنگار شبستان گفت: طرح گرایشی شدن دروس در دوره عمومی در حال حاضر تهیه شده و پس از تصویب شورای عالی حوزه‌های علمیه در سال تحصیلی آینده اجرا می‌شود. گرایشی شدن دروس دوره عمومی شامل حذف برخی از دروس جمعی و اضافه شدن واحدهای درسی به سایر دروس است.

حجت الاسلام نصیری‌پور درباره برخی از این گرایش‌ها گفت: علوم عقلی، معارف اسلامی، فلسفه و کلام و علوم نقلی شامل فقه، علوم حدیث و کلام قدیم است.

وی درباره اهداف اجرای این طرح گفت: پاسخ‌گویی به نیازهای نظام اسلامی و امت اسلامی و تربیت عالمان و پژوهشگران دینی در حوزه‌ها و سطوح مختلف علوم اسلامی و انسانی از جمله اهداف این طرح است.

 

انطباق برنامه درسی با مبانی دیدگاه‌های امام خمینی و رهبری

حجت‌الاسلام نصیری‌پور گفت: همچنین در این طرح انطباق برنامه درسی با مبانی تعلیم و تربیت اسلامی و دیدگاه‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید مورد توجه قرار دارد.

وی ادامه داد: تحقق اصلاح برنامه دروس عمومی حوزه‌های خواهران علاوه بر گرایش به تخصصی شدن شامل تعمیق پایه‌های علمی مورد نیاز رشته‌های علمی سطح 3 و 4 نیز می‌شود.

مسئول دفتر برنامه‌ریزی آموزشی حوزه‌های خواهران گفت: در صورتی که هر یک از این دو شیوه به تصویب برسد دوره عمومی بر اساس آن مورد اصلاح قرار می‌گیرد.

 

ارایه 10 واحد نظریه‌پردازی به طلاب

حجت‌الاسلام نصیری‌پور گفت: در حال حاضر 10 واحد نظریه‌پردازی با موضوعاتی چون نظام سیاسی اسلام، حقوق زن، دیدگاه‌های امام خمینی و مقام معظم رهبری به طلاب خواهر ارایه می‌شود.

وی ادامه داد: ما امیدواریم تا دو ماه آینده نظر شورای عالی حوزه‌های علمیه در خصوص تصویب این طرح اعلام شود و برای سال تحصیلی آینده قابلیت اجرا داشته باشد.

وی اظهار کرد: حفظ اصالت‌های آموزشی حوزوی مانند مباحثه و تفکرمحوری از جمله ویژگی‌هایی است که در اصلاح برنامه درسی مورد لحاظ قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام نصیری‌پور خاطرنشان کرد: دفتر برنامه‌ریزی آموزشی حوزه‌های خواهران اقدام به ارزیابی برنامه درسی دوره عمومی و نظرخواهی از کارشناسان حوزوی کرده است.

پایان پیام/
 

کد خبر 89231

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha