افتتاح سه طرح عمرانی بهزیستی در شهرستان میبد همزمان با ایام الله دهه فجر

دکتر صباغزادگان با اشاره به خدمات بهزیستی در استان یزد گفت: سه طرح مهم ازطرح‌های عمرانی بهزیستی شهرستان میبد در ایام الله دهه فجر افتتاح شد.

دکتر صباغزادگان، معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان یزد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد، در حاشیه مراسم افتتاح سه طرح شاخص بهزیستی شهرستان میبد بیان کرد: یکی از طرح‌هایی که افتتاح شد موسسه خیریه امتداد صنعت خورشید در مجموعه شهرک صنعتی میبد است که این موسسه  جهت ارتقا سلامت روان در محیط‌ های کارگری مورد بهره‌برداری قرار می گیرد.

 

وی  افزود: موسسه خیریه امتداد خورشید صنعت با رویکرد آموزش، مشاوره، مددکاری و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی در مجموعه‌های صنعتی فعالیت می‌کند و این مرکز یکی از ۲۸۰ مراکز پایگاه سلامت بهزیستی در استان یزد است.

 

معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان یزد گفت:دومین طرح افتتاح شده به مناسبت ایام الله دهه فجر در بهزیستی میبد ،یک مرکز درمانی و بازتوانی سرپایی اعتیاد است که در این مرکز آموزش‌های مشاوره‌ای، روانشناختی، خانواده، گروه درمانی و دارو درمانی زیر نظر مشاوران متخصص به تمام افرادی که به هر گونه مواد مخدر اعتیاد دارند، ارائه می‌شود.

 

صباغزادگان  بیان کرد: در حال حاضر با نظارت دانشگاه علوم پزشکی و سازمان بهزیستی  ۱۴۰ مرکز سرپایی درمان اعتیاد در استان یزد درحال فعالیت هستند.

 

وی افزود: سومین طرح  افتتاح شده مرکز مشاوره ژنتیک شهرستان میبد می باشد که یکی از ۱۶ مرکز ژنتیک استان معرفی شده است که این مرکز با ارائه خدمات مشاوره‌ای به کسانی که به نوعی نیاز به مشاوره ژنتیک داشته باشند، انجام فعالیت میکند که از جمله افرادی که برای دریافت خدمات مشاوره ژنتیک از این مرکز میتوانند بهره مند شوند، زنان بالای ۳۵ سال که تصمیم به بارداری دارند، خانواده‌های دارای فرزند معلول که تصمیم به بارداری مجدد دارند و زوجینی که تصمیم به ازدواج دارند ،هستند.

 

معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان یزد گفت: هدف از ارائه مشاوره در مراکز ژنتیک، منصرف کردن افراد از ازدواج نیست بلکه هدف، کاهش ریسک معلولیت در بارداری است، ضمن این که می‌توان در زمان بارداری نیز از خدمات مشاوره این مراکز بهره‌مند شد و در صورت نیاز با سقط درمانی قانونی از تولد فرزند معلول جلوگیری کرد.

 

صباغزادگان در پایان بیان کرد:۵۰ درصد اختلالات بینایی و شنوایی و ۵۰ درصد از عقب‌ماندگی‌های ذهنی را از اختلالات ژنتیکی هستندکه اگر خدمات ژنتیک به صورت تمام و کمال ارائه شود، خانواده ها مورد حمایت قرار میگیرند و از معلولیت‌های ژنتیکی تا حد قابل قبولی میتوان پیشگیری کرد.

کد خبر 894644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha