سلامت مردم در اولویت است/ ظرفیت ارزشمند اردکان در حوزه گردشگری

شهابی زاد با اشاره به ظرفیت ارزشمند اردکان در زمینه گردشگری، گفت: نتایج هزینه کرد در عرصه گردشگری پس از گذشت مدتی نمایان می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد؛ «بهروز شهابی زاد» در نشست خبری و مطبوعاتی در جمع اصحاب رسانه، روزنامه‌نگاران، فعالین خبریِ فضای مجازی و خبرنگاران اردکان در محل دفتر فرماندار این شهرستان حضور یافت.

وی به موضوع مطالب و محتواهای منتشرشده در رابطه با میزان آلودگی هوای اردکان اشاره کرد و بابیان اینکه اردکان از معدود شهرستان‌هایی است که دو دستگاه پایش هوا دارد گفت: PM2.5 دستگاه حساسی محسوب می‌شود که نسبت به کوچک‌ترین آلودگی‌ها نیز واکنش نشان می‌دهد. این دستگاه در سطح شهر اردکان نصب‌شده است و آنالیزهای استخراج‌شده از آن مهم است.

فرماندار اردکان؛ انتشار مطالب بیشتر در مورد میزان آلودگی هوا را نیازمند نظرات کارشناسی و فنی کارشناسان این حوزه دانست و تأکید کرد: اگر هدف ما چیزی به جز تأمین سلامت مردم شهرستان بود نسبت به راه‌اندازی این دستگاه‌های پایش آلودگی هوا با رایزنی‌های گوناگون اقدام نمی‌کردیم. از طرفی کارگروه محیط‌زیست، کارگروه فعال ماست که جلسات آن مرتباً و به صورت ماهیانه تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عدم وجود ظرفیت اردکان برای استقرار صنایع جدید را به مسئولان استانی ازجمله استاندار نیز تذکر داده‌ایم که با استقبال وی مواجه شدیم گفت: ما خواهان رفع آلودگی از هر نقطه‌ای از استان هستیم. همچنین شهرستان به لحاظ روانی حتی آمادگی توسعه صنایع فعلی را نیز ندارد.

عالی‌ترین مقام اجرایی شهرستان اردکان بابیان اینکه اختلاف افراد با یک مسئول نباید موجب زیر سؤال بردن کل عملکرد دستگاه تحت مدیریت آن مسئول شود ابراز کرد: ما درزمینهٔ گردشگری عملکرد مطلوبی نداشته‌ایم و اگر درزمینهٔ استقرار واحدها و تورهای گردشگری به‌اندازه صنایع حساسیت داشتیم می‌توانستیم مقدمات ورود سرمایه‌های قابل‌توجهی به شهرستان را فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه گردشگری صرفاً گردشگری میراثی نیست بلکه شامل گردشگری درزمینهٔ هایی ازجمله دره انجیر، سیاه کوه و طبیعت نیز می‌شود، تأکید کرد: نتایج هزینه کرد در عرصه گردشگری پس از مدتی نمایان می‌شود و ما نیز برای معرفی اردکان در این زمینه درصدد اعزام گروه‌هایی از اردکان به نمایشگاه‌های بزرگ کشوری هستیم.

شهابی زاد؛ زیر سؤال بردن فرآیند قابل دفاع برگزاری انتخابات را امری غلط و نادرست خواند و عنوان کرد: مطالبه گری با توهین دو مقوله جدا هستند و بحمدلله هنوز مردم به رسانه‌ها اعتماد لازم رادارند و امیدواریم رسانه‌ها خدایی ناکرده با عملکرد نامطلوب این اعتماد را سلب نکنند.

در ادامه فرماندار اردکان به سؤالات خبرنگاران و اصحاب رسانه درزمینهٔ های صنایع آلاینده، وضعیت پایش آلودگی، تعهدات اجتماعی صنایع، گردشگری اردکان، مسائل حوزه شهری، مسائل مهمان شهر صحابه، تیم والیبال خاتم اردکان، معدن D19 و تصفیه‌خانه فاضلاب پاسخ داد.

کد خبر 895501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha