افتتاح شعبه صلحی ویژه عمران و ساختمان در شوراهای حل اختلاف اردکان

شعبه صلحی ویژه عمران و ساختمان در شوراهای حل اختلاف شهرستان اردکان افتتاح و راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد؛ معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف استان یزد در مراسم افتتاح این شعبه که با حضور مسئولان قضایی و اجرایی شهرستان اردکان برگزار شد با اشاره به اهمیت صلح و سازش در شوراهای حل اختلاف گفت: هدف اصلی و غایی از تأسیس شوراهای حل اختلاف، حل اختلاف به معنای واقعی کلمه که همان فصل خصومت است بوده و در واقع حل اختلاف و فصل خصومت است که موجب رضایت مندی مراجعین خواهد شد و آثار خوبی را بر جای خواهد گذاشت.

«محمد رضا حداد» با اشاره به برخی چالش های موجود در دادگستری ها از جمله اطاله دادرسی و رعایت تشریفات دادرسی زمان بر اشاره و گفتند: شعب شورای حل اختلاف در مقایسه با نهادهای داوری و میانجیگری دارای مزایای ویژه ای است از جمله اینکه دعاوی حقوقی و خانوادگی و جرایم قابل گذشت کیفری و جنبه خصوصی جرایم غیرقابل گذشت قابل طرح در شورا است و رایگان بودن برقراری صلح و سازش از دیگر مزایای ارائه خدمات به مراجعین است.

این مقام قضایی با اشاره به سفر رئیس قوه قضائیه به استان یزد و بیان دستاوردهای این سفر تأسیس شعبه صلحی ویژه عمران و صنعت ساختمان در شورای حل اختلاف شهرستان اردکان را اقدامی مناسب دانست و گفت لازم است اعضاء شورا که همه از متخصصین در عرصه صنعت ساختمان و عمران می باشند، نهایت تلاش خود را برای برقراری صلح و سازش انجام دهند چرا که هدف اصلی از تأسیس این شعبه صرفا برقراری صلح و سازش در این صنعت است.

وی ضمن تشکر از زحمات رئیس دادگستری شهرستان اردکان، خواستار تعامل اعضاء و پرسنل این شعبه با مجموعه دادگستری شهرستان اردکان شد.

لازم به ذکر است در ابتدای این مراسم جمال فلاح رئیس دادگستری اردکان در سخنانی اهم اقدامات انجام شده در شورای حل اختلاف اردکان را تشریح کرد.

کد خبر 898881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha