بازرسی از واحد اجرای احکام شورای حل اختلاف اردکان

معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف استان یزد از واحد اجرای احکام شورای حل اختلاف شهرستان اردکان بازرسی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد؛ «محمد رضا حداد» پس از این بازرسی در جلسه ای با حضور رئیس دادگستری، دادستان عمومی و انقلاب و قاضی اجرای احکام شورای حل اختلاف شهرستان اردکان بر ضرورت و لزوم اجرای صحیح دستورالعمل های ابلاغی ریاست قوه قضائیه مبنی بر ساماندهی پرونده های اجرای احکام و تعیین تکلیف پرونده ها معوق در واحدهای اجرای احکام تأکید کرد.

وی؛ استفاده از ظرفیت های دستورالعمل ساماندهی پرونده های اجرای احکام را در جهت حل و فصل پرونده های مسن در اجرای احکام حائز اهمیت دانست و افزود: در برخی موارد ملاحظه شده است که از عوامل معطل ماندن پرونده ها در شعب رسیدگی و واحدهای اجرای احکام تأخیر در وصول پاسخ نیابت های ارسالی به دیگر حوزه های قضایی و تأخیر در وصول نظریات کارشناسی است که شایسته است قضات اجرای احکام نسبت به این امور اهتمام لازم داشته باشند و تا موجبات اطاله رسیدگی و اجرای احکام فراهم نشود.

معاون رئیس کل دادگستری استان یزد در ادامه به پرونده های اجرای احکام که محکومان آن ها در زندان به سر می برند اشاره و اذعان کرد: باید این دسته از پرونده ها در اولویت امور اجرای احکام باشند و سابقه ای از مشخصات طرفین و محکومیت محکومان زندانی به شوراهای حل اختلاف مستقر در زندان ارسال تا در جهت سازش تلاش کنند.

وی به لزوم فعال تر شدن شعبه صلحی شورای حل اختلاف مستقر در زندان شهرستان اردکان اشاره کرد و افزود: لازم است برای هر فردی که تحت قرار یا محکومیت به زندان معرفی می شود؛ شورای حل اختلاف مستقر در زندان بررسی لازم را انجام داده چنانچه با کمک اعضای شورا می توان با فراهم کردن مقدمات جلب رضایت شکات، خواهان ها و محکوم لهم موجبات آزادی زندانی را فراهم نمود با تشکیل سابقه ای در شورا اقدامات لازم برای حل و فصل موضوعی که منجر به بازداشت زندانی شده انجام دهند.

این مقام قضایی در پایان عملکرد شعبه اجرای احکام شوراهای حل اختلاف شهرستان اردکان را مطلوب ارزیابی کرده و تأکید کرد کاهش موجودی اجراء باید همچنان ادامه داشته باشد تا شاهد کمترین موجودی پرونده در این شعبه باشیم.

کد خبر 899643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha