میانجی‌گری از شاخه‌های مهمی که به شوراهای حل اختلاف واگذار شد

رئیس مرکز امور شوراهای حل اختلاف کشور گفت: میانجی گری یکی از شاخه های مهمی است که اخیرا به شوراهای حل اختلاف کشور واگذار شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی شوراهای حل اختلاف کل کشور، حکمتعلی مظفری در جلسه شورای اداری شهرستان جم در خصوص نقش شوراهای حل اختلاف در بحث میانجی‌گری، اظهار کرد: میانجی‌گری یکی از شاخه‌های مهمی است که اخیرا به شوراهای حل اختلاف واگذار شد و یک تاسیس حقوقی جدیدی است که در قانون آیین دادرسی مدنی در سال 92 تصویب و در سال 94 اجرایی شده منتها تاکنون در بحث میانجی‌گری، متولی، پیگیری و ساختارهای اولیه آن به معاونت منابع انسانی واگذار شده بود و فقط 15 استان کارهای اولیه این امر را انجام داده اند، اما هنوز در  16 استان اقدام خاصی صورت نپذیرفته است.


وی افزود: ساختار اولیه این قانون تقریبا حدود ۸۰ درصد انجام گرفته ولی طبعا نیازمند به تکمیل ساختارهای اولیه هستیم که ان‌شاءالله ظرف چند ماه آینده بتوانیم هم بحث داوری و هم بحث میانجی‌گری را انجام دهیم.


رئیس امور شوراهای حل اختلاف کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر استان‌هایی هستند که افرادی برای حوزه میانجی‌گری ثبت نام نموده و خواستار تعیین تکلیف می‌باشند، اما اخیرا بر حسب دستور رئیس قوه قضاییه این موضوع و مجموعه به شوراهای حل اختلاف ارجاع شده است و ما با ایجاد کارگروه‌های خاص در حال پیگیری این امر می‌باشیم.


مظفری در پایان گفت: ان‌شاءالله با مقدمات کامل اجرای این برنامه از اوایل سال ۱۳۹۹، شروع به صدور پروانه موسسات داوری و میانجی‌گری در 16 استان دیگر را خواهیم داشت./

کد خبر 890509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha