آموزش مجازی در جدال با کرونا/مهلت ثبت اعتراض مسکن ملی ۱۰ اسفند آغاز می‌شود

۱۲ توصیه برای مراقبت ویژه از مشتریان بانک‌ها در مقابله با کرونا، مهلت ثبت اعتراض مسکن ملی ۱۰ اسفند آغاز می‌شود، آموزش مجازی در جدال با کرونا، روند توزیع کالا در سراسر کشور مطلوب است برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز پنجشنبه هشتم اسفند ماه شبستان به شرح زیر است:

هر گرم طلای ۱۸ عیار ۶۲۵ هزار تومان/دلار در کانال ۱۵ هزار تومان

امروز (پنجشنبه 8 اسفند) هر گرم طلای 18 عیار 625 هزار تومان و هر انس طلا در بازارهای جهانی 1650 دلار ارزشگذاری شده است. امروز سکه بهار آزادی طرح قدیم 6 میلیون و 90 هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید 66 میلیون و 96 هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی 3 میلیون و 88 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی یک میلیون و 864 هزار تومان و سکه یک گرمی 950 هزار تومان معامله می شود.

 

امروز (8 اسفند) در بازار آزاد ارز دلار 15 هزار و 591 تومان، یورو 16 هزار و 909 تومان، پوند 20 هزار و 273 تومان، درهم امارات 4293 تومان، دلار استرالیا 10304 تومان، دلار کانادا 11799 تومان، یوان چین 2242 تومان و لیر ترکیه 2551 تومان معامله می شود.

 

این در حالی است که روز گذشته (چهارشنبه 7 اسفند) هر گرم طلای 18 عیار 628 هزار و 900 تومان، هر انس طلا در بازارهای جهانی 1642 دلار، سکه بهار آزادی طرح قدیم 6 میلیون و 100 هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید 6 میلیون و 141 هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی 3 میلیون و 90 تومان، ربع سکه بهار آزادی یک میلیون و 865 هزار تومان و سکه یک گرمی 950 هزار تومان ارزشگذاری و معامله می شدند.

 

روز گذشته (7 اسفند) در بازار آزاد ارز دلار 14 هزار و 800 تومان، یورو 15 هزار و902 تومان، پوند 20422 تومان، درهم امارات 4294 تومان، دلار استرالیا 10367 تومان، دلار کانادا 11815 تومان، یوان چین 2245 تومان، لیر ترکیه 2560 تومان ارزشگذاری شده بود.

 

بانک مرکزی نرخ ۴۷ ارز را برای امروز (۸ اسفند) اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۱۳ ارز مانند یورو افزایش و قیمت ۲۳ واحد پولی دیگرمانند پوند کاهش یافت؛ نرخ دلار و ۱۰ ارز دیگر نیز ثابت ماند.

 

۱۲ توصیه برای مراقبت ویژه از مشتریان بانک‌ها در مقابله با کرونا

شورای اطلاع‌رسانی و تبلیغات نظام بانکی برای پیشگیری از گسترش و مقابله با ویروس کرونا تمهیدات مراقبتی ویژه «مشتریان بانک‌ها» را در ١٢ بند منتشر کرد. این شورا به منظور مراقبت ویژه از مشتریان و کاهش روند گسترش ویروس کرونا در مراجعات حضوری مشتریان به شعب، در ١٢ توصیه مهمترین بندهای این تمهیدات را منتشر کرد. در این تمهیدات از مشتریان خواسته شده:​

۱- تا حد امکان ضمن کاهش مراجعه حضوری به شعب از خدمات الکترونیکی بانک‌ها (اینترنت بانک و اپلیکیشن‌های بانکی) استفاده کنید.

۲- هنگام خرید با کارت بانکی، از فروشنده بخواهید دستگاه پایانه فروش (POS) را در اختیار خودتان قرار دهد و کارت بانکی را به فروشنده ندهید.

۳-هنگام استفاده از دستگاه خودپرداز، از تماس مستقیم با دکمه‌های آن اجتناب و ضرورتاً از دستکش یا دستمال استفاده کنید.

۴- تا حد امکان از تماس مستقیم دست با اسکناس و اسناد بانکی اجتناب کنید.

۵- در مراجعه به شعب و استفاده از دستگاه نوبت دهی از دستکش استفاده کنید و خودکار شخصی همراه داشته باشید.

۶- هنگام شمارش پول از پد مرطوب و یا خیس کردن انگشت پرهیز کنید.

۷- کارت بانکی و یا موبایل خود را در اختیار دیگران قرار ندهید.

۸-در داخل شعب و صف انتظار خودپرداز و هنگام استفاده از دستگاه پایانه فروش (POS) و سایر مراکز پرتردد، فاصله خود را با دیگران به میزان یک متر رعایت کنید.

۹-در صورت برخورداری از علائم هشدار دهنده ویروس کرونا، در هنگام مراجعه به مراکز پرتردد خصوصاً شعب بانک‌ها و موسسات اعتباری، از ماسک استفاده کنید.

۱۰-با توجه به نزدیکی ایام نوروز، پیشنهاد می‌شود از عیدی دادن اسکناس اجتناب کنید.

۱۱-پس از مراجعت از بانک‌ها و مراکز پرتردد نسبت به شست و شوی دست‌ها با آب و صابون یا شوینده‌های بهداشتی اقدام کنید.

۱۲-برای دریافت اطلاعات با مرکز ارتباط بانک‌ها تماس بگیرید.

 

مهلت ثبت اعتراض مسکن ملی ۱۰ اسفند آغاز می‌شود

بر اساس اطلاعیه شماره ۲۱ وزارت راه و شهرسازی، متقاضیانی که در استعلام طرح اقدام ملی حائز شرایط نشده‌اند و نسبت به نتیجه استعلام اعتراض دارند، از ۱۰ اسفند می توانند با مراجعه به سایت طرح اقدام ملی نسبت به ثبت اعتراض خود اقدام کنند.

از اول اسفند ماه این امکان فراهم شده بود تا معترضان با مراجعه به سامانه طرح اقدام ملی و ورود کد رهگیری از دلیل عدم تائید شرایط خود مطلع شوند.

هم چنین وزارت راه در اطلاعیه شماره ۲۲ خود اعلام کرد؛ متقاضیان طرح اقدام ملی که تمایل به انصراف از طرح را دارند از ۱۲ اسفند ماه می توانند با مراجعه به سایت طرح اقدام ملی نسبت به ثبت درخواست انصراف اقدام کنند.

وزارت راه و شهرسازی در راستای کمک به تأمین مسکن، طرح «اقدام ملی تأمین مسکن» را در قالب احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی برنامه‌ریزی کرده است.

بر این اساس متقاضی و افراد تحت تکفل باید از تاریخ اول فروردین ۱۳۸۴ فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی بوده و از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی از هیچ یک از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد.

به عبارتی سبز بودن فرم ‹‹ج›› در استعلام از سامانه مربوطه (موضوع ماده یک آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی عرضه و تأمین مسکن) قطعی است.

 

ورود تمام اتباع چین به کشور ممنوع اعلام شده است

«علی کاشانی حیدری» اظهار داشت: با اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر مشاهده بیماری کرونا در کشور، به دستور رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) ستاد مقابله با ویروس کرونا با حضور نهادهای نظامی و انتظامی و ارگان‌های مستقر در این مجموعه، برای مقابله با گسترش این بیماری تشکیل شد.

 

مدیرکل دفتر ارتباطات، اطلاع رسانی و امور بین الملل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) ادامه داد: بر اساس مصوبات این ستاد، بلافاصله سلسله جلسات آموزشی برای کلیه کارکنان عملیاتی در پهنه هوانوردی شهر فرودگاهی با هدف جلوگیری از ابتلا به این بیماری برگزار شد و عملیات ضدعفونی امکان، ترمینال‌ها، اتوبوس‌ها و تاکسی‌های فرودگاه نیز آغازشد و این عملیات به صورت مداوم در جریان است.

 

کاشانی حیدری افزود: اکنون تمام مسافران در بدو ورود به کشور با استفاده از دوربین‌های حرارتی کنترل می‌شوند و در صورت مشاهده مسافر خارجی دارای علائم کرونا از ورود آن فرد به کشور جلوگیری می‌شود و مسافران ایرانی نیز در صورت دارا بودن علائم ابتلا به ویروس کرونا به بیمارستان‌های مشخص شده اعزام می‌شوند.

 

آموزش مجازی در جدال با کرونا

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات در توئیتر خود نوشت با توجه به احتمال تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها تا پایان سال، برای همکاری با وزارت علوم و آموزش و پرورش امکانات ویژه ای را جهت آموزش مجازی و از راه دور فراهم کردیم تا میلیون ها دانش آموز و دانشجو ضمن حفظ سلامت خود از تحصیل علم هم جا نمانند. تجمع کمتر پیشگیری بیشتر.

 

در ادامه سعید نمکی وزیر بهداشت نیز با اعلام تعطیلی دانشگاه ها به مدت یک هفته دیگر گفت: اساتید باید تشریف بیاورند و آموزش از راه دور را در دستور کار قرار بدهند.

 

مجموعه ابرآروان ارایه دهنده زیرساخت یکپارچه ابری در ایران نیز در راستای مسئولیت اجتماعی خود اعلام کرد: با توجه به شرایط پیش آمده ناشی از ویروس کرونا، آمادگی این را داریم که برای دانشگاه ها و موسسات آموزشی استفاده رایگان از پلتفرم ویدیو را فراهم کنیم تا کلاس‌های آموزشی به شکل آنلاین برگزار شوند.

 

روند توزیع کالا در سراسر کشور مطلوب است/ عرضه کالا ۵۰ درصد افزایش یافت

محمدرضا کلامی با اشاره به اینکه کشور به هیچ عنوان با کمبود کالایی روبرو نیست، گفت: در سال‌های اخیر به رغم شدیدترین تحریم ها کالاهای اساسی مورد نیاز مردم با قیمت‌های متعارف و مصوب تامین شده و در شرایط کنونی نیز با هدف ایجاد آرامش در بازار حجم کالاهای عرضه شده به بازار افزایی بیش از 50 درصد را تجربه کرد.

 

سخنگوی ستاد تنظیم بازار درباره کالاهای مذکور توضیح داد: تولید کنندگان شوینده‌ها بر اساس توافق سه شیفت در حال فعالیت هستند و تامین نیاز کشور به طور کامل در این بخش صورت می‌گیرد از سوی دیگر مرغ و گوشت و برنج و شکر و روغن و سایر کالاهای اساسی نیز بدون هیچ وقفه‌ای در بازار عرضه می‌شود و وزارت صنعت، معدن و تجارت با حساسیت بالا شرایط در این حزه را رصد می‌کند.

 

وی با اشاره به اینکه همواره در ماه پایانی سال عرضه کالا افزایش می‌یابد، گفت: امسال میزان عرضه به بازار افزایشی 50 درصدی دارد تا هر میزان مردم محترم نیاز دارند، خرید صورت گیرد.

 

او با تاکید بر اینکه لازم است مردم به شایعات برخی سودجویان در فضای مجازی و رسانه‌های معاند گوش ندهند، تاکید کرد: مردم با خیال راحت مصرف خود را مدیریت کنند و طمینان داشته باشند روند توزیع گوشت و مرغ و سایر اقلام بدون وقفه تداوم دارد و با اطمینان به این موضوع مصرف را مدیریت نمایند.

 

شبکه برق در سراسر کشور پایدار است/ وصل برق تمامی روستا‌های سیل زده لرستان و ایلام

میثم جعفرزاده، با تشریح آخرین وضعیت شبکه‌های برق و آب در استان‌های سیل زده گفت: تمامی روستا‌های استان لرستان برقدار شده و شبکه برق این استان پایدار است.

 

مدیرکل مدیریت بحران وزارت نیرو ادامه داد: از ۸۰ روستایی که دچار قطعی آب شده بود، تنها ۱۵ روستا باقی مانده که تیم‌های عملیاتی مستقر در منطقه در حال رفع عیب هستند.

 

وی در رابطه با وضعیت آب و برق استان ایلام افزود: شبکه برق در استان ایلام کاملا به حالت عادی برگشته و از ۶۳ روستایی که دچار قطعی آب شده‌اند در حال حاضر تنها ۲۹ روستا باقی مانده است که تیم‌های عملیاتی در منطقه در حال رفع عیب هستند./

 

کد خبر 899454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha