وقف سبز عملیاتی شود

تابش گفت: وقف سبز را باید در همه زمینه ها از جمله گردشگری، درختکاری و جلوگیری از گسترش کویر ترویج دهیم تا همه مردم در توسعه پایدار کشور مشارکت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد؛ «محمد رضا تابش» در نشست سرپرست سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با معاونین سازمان و مدیران کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ها که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد گفت: امروز توسعه اقتصادی اجتناب ناپذیر است که متأسفانه تخریب محیط زیست را به دنبال دارد و همه باید تلاش کنند تا با سمت دهی توسعه در مسیر توسعه ای پایدار و متوازن، آثار و تبعات سوء آن کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه صرفا اعتبارات دولتی و عزم دولت ها برای مقابله با تخریب محیط زیست، کارساز نیست؛ وقف را یکی از کارآمدترین روش ها دانست و اظهار داشت: در گذشته نیز شاهد وقف آب، وقف عرصه های طبیعی، آذوقه و... بوده ایم.

نماینده مردم شهرستان اردکان در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اینکه مشارکت داوطلبانه مردم در اشکال مختلف می تواند در حفظ و صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست راهگشا باشد اذعان کرد: پیشنهاد می کنم «وقف سبز» در گستره محیط زیست و منابع طبیعی عملیاتی شود. وقف سبز را باید در همه زمینه ها از جمله گردشگری، درختکاری و جلوگیری از گسترش کویر ترویج دهیم تا همه مردم در توسعه پایدار کشور مشارکت داشته باشند.

وی به تشریح اقدامات مجلس شورای اسلامی در عرصه محیط زیست و منابع طبیعی از جمله تقویت اعتبارات آبخیزداری و آبخوان داری، حمایت از محیط بانان و جنگل بانان و... پرداخت و ابراز امیدواری کرد با اعتبارات خوبی که از محل صندوق ذخیره ارزی به منابع طبیعی اختصاص یافته است روز به روز شاهد شکوفایی جنگل‌ها و مراتع کشورمان باشیم.

کد خبر 901518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha