رعایت موازین بهداشتی با جدیت دنبال شود

تابش تاکید کرد: برای مقابله با کرونا؛ رعایت موازین بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و قرنطینه فردی، همچنان با جدیت دنبال شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد؛ نشست نماینده مردم شهرستان اردکان در مجلس شورای اسلامی با رئیس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی (رحمه الله علیه) استان یزد در رابطه با بررسی وضعیت مقابله با ویروس کرونا در استان یزد و تامین اعتبارات و تجهیزات مورد نیاز برگزار شد.

«محمد رضا تابش» در این برنامه از زحمات و تلاش های مختلف وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اعضای ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا و کادر درمانی و بهداشتی قدردانی و تجلیل کرد.

وی افزود: به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نامه ای نوشتم و از وی درخواست کردم تا زحمات همه دست اندرکاران بهداشت و درمان خصوصا پزشکاران و پرستاران به نحو مقتضی جبران شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران همیشه در کنترل بیماری های غیرواگیر بسیار خوب عمل کرده است اضافه کرد: شواهد امر حاکی از آن است که ویروس کرونا، در بستر زندگی مردم ماندگار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه مجموعا عملکرد قابل قبولی ارائه شد و خدمات نسبتا خوبی به مبتلایان داده شد اذعان کرد: برخی از کارشناسان بر اساس تجربه سارس گفته اند که این بیماری ۲/۵ تا ۳ سال ایجاد ایمنی میکند و بعد از آن امکان ابتلای مجدد وجود دارد.

تابش تاکید کرد: اعتبار تخصیص یافته از محل صندوق توسعه ملی بنا بر پیشنهاد دولت و نظرات تکمیلی رهبری، صَرف تهیه تجهیزات، امکانات، تامین دارو، کمک به شرکت های دانش بنیان جهت تسریع در فرآیند تولید تجهیزات مورد نیاز، تامین مطالبات کادر درمانی، تکمیل بخشی از مراکز بیمارستانی و... خواهد شد.

وی ضمن تاکید بر اینکه راهبرد کاهش آسیب و کنترل فعال باید با قوت بیشتری ادامه یابد گفت: خانوادگی شدن ابتلا به بیماری و شیوع ویروس بین افاغنه از جمله دغدغه های اصلی در روزهای اخیر در نظام سلامت استان است.

نماینده مردم شهرستان اردکان در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در یک هفته اخیر بر اساس آمار به طور متوسط روزانه در اردکان ۳ نفر پذیرش و ۴/۵ نفر ترخیص شده اند یادآور شد: بیش از ۸ هزار نفر از اطرافیان بیماران کووید ۱۹ در اردکان پایش می شوند.

وی با بیان اینکه رعایت موازین بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و قرنطینه فردی، همچنان با جدیت دنبال شود افزود: اعتبارات داخلی شهرستان و کمک های صنایع خصوصا مجتمع گندله سازی نقش محوری در کنترل این بیماری داشت.

تابش عنوان کرد: انتظار داریم برخی تجهیزات، نیرو و اعتبارات مورد نیاز شهرستان اردکان که تاکنون نیز بخشی از آن تامین شده همچنان ادامه یابد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از همراهی حداکثری مردم و تلاش مسئولان و دستگاه ها و نهادها و گروه های مردمی در موضوع مقابله با ویروس کرونا تقدیر میکنم.

کد خبر 917162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha