گردشگری می تواند یکی از ظرفیت های درآمدی باشد

شهابی زاد گفت: گردشگری می تواند به عنوان یکی از بالاترین بسترها و ظرفیت های درآمدی برای هر شهرستان و استان محسوب شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد؛ در روزهایی که همگان مشغول انجام فعالیت ها و برنامه های مقابله و پیشگیری با شیوع ویروس کرونا در سطح جامعه هستند؛ عده ای از دوست داران میراث فرهنگی به تکاپوی مرمت اضطراری بخش هایی از «کاروانسرای قلعه خرگوشی» به عنوان یک سرمایه تاریخی در شهرستان اردکان افتادند.

جمعی از میراث دوستان شهرستان اردکان در اقدامی جهادی با همکاری داوطلبانه برخی از فعالین حوزه گردشگری، انجمن های مردمی و سازمان های دولتی و نیمه دولتی نسبت به مرمت اضطراری بخش هایی از پشت بام و بدنه بنای تاریخی کاروانسرای قلعه خرگوشی اقدام کردند.

«بهروز شهابی زاد»، فرماندار شهرستان اردکان در حاشیه بازدید از این بنای کهن در گفت و گویی با خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد گفت: مجموعه کاروانسرای قلعه خرگوشی که در بخش عقدا از توابع شهرستان اردکان واقع شده است یکی از مجموعه های فاخر و ارزشمند با قدمتی بیش از 400 سال است.

وی با اشاره به برخی از محدودیت های مالی در حوزه تامین اعتبارات افزود: بخش هایی از کاروانسرای قلعه خرگوشی اردکان در حال تخریب و نیازمند بازسازی و مرمت اضطراری بود که گروهی جهادی و دلسوز وارد میدان شدند و ضمن آغاز فاز دوم مرمت آن، از تخریب بیش از پیش این میراث گران بهای فرهنگی جلوگیری کردند.

این مقام مسئول تصریح کرد: گردشگری می تواند به عنوان یکی از بالاترین بسترها و ظرفیت های درآمدی برای هر شهرستان و استان بدون هیچ گونه آلودگی، ضرر و تخریب منطقه ای محسوب شود.

جمعی از سایر مسئولین از جمله مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، منتخب مردم شهرستان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، رئیس شورای اسلامی شهر اردکان و... از نزدیک از روند مرمت و بازسازی بخشی از این کاروانسرا بازدید و دیدن به عمل آوردند.

یادآور می شود که قدمت کاروانسرای قلعه خرگوشی شهرستان اردکان مربوط به دوره صفوی است و این بنا به شماره ی 2230 در تاریخ سوم اسفندماه سال 1377 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

کد خبر 923083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha