ضرورت قطع زنجیره ارتباطی برای شکست کرونا

تابش گفت: مهم ترین عاملی که می تواند موجب شکست کروناویروس شود، تلاش برای قطع زنجیره ارتباطی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد؛ «محمد رضا تابش» در گفت و گویی تلفنی با یکی از بخش های خبری سیمای استان یزد (شبکه تلویزیونی تابان) ضمن تشکر از زحمات رسانه ای و دست اندرکاران صدا و سیما برای مردم مقاوم، نجیب، خوب و شریف دارالعباده آرزوی صحت، سلامتی و تندرستی کرد.

وی با بیان اینکه بیماری کرونا و ویروس کووید 19 شبیه به ویروس آنفولانزا است ولی دو مشخصه و ویژگی دارد گفت: کرونا به صورت ایپدمی در آمده است یعنی فراگیری دارد و همچنین میزان و سرعت انتقال آن نیز بالا است. برای مقابله و مبارزه با این ویروس نیز یک ستاد ملی به ریاست وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تشکیل شد که در حال تلاش هایی هستند.

نماینده مردم شهرستان اردکان در مجلس شورای اسلامی به تشکیل جلسه فوق العاده اخیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اشاره و اذعان کرد: در این نشست؛ موارد و مسائلی از جمله لزوم اعطای اختیارات بیشتر به ستاد ملی مبارزه با کرونا و ضرورت جبران خدمات و زحمات ایثارگرانه پرستاران، پزشکان و کادر درمانی که در صف مقدم مقابله با این ویروس هستند مطرح شد. 

وی با اشاره به اینکه با موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی؛ جانباختگان کادر پزشکی، پرستاری، بهداشتی و خدماتی در خدمت رسانی به بیماران مبتلا به ویروس کرونا، شهید راه خدمت محسوب می شوند، اظهار داشت: در طی بازدیدهایی که از بیمارستان های یزد و اردکان داشتیم؛ مسائل را به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاون وزیر و رئیس سازمان اورژانس کشور منتقل کردیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی به تماس های مکرر و دائمی با استاندار، مدیرکل صنایع و سایر مسئولین در زمینه مرتفع ساختن مشکلات اشاره کرد و ادامه داد: آمار فوتی های ثبت شده ناشی از کرونا در یزد و اردکان، معنادار است و نگاه ویژه مسئولان برای بررسی و رفع این مشکل را می طلبد.

وی با بیان اینکه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا؛ تمهیداتی برای مقابله با این ویروس اتخاذ کرده است عنوان کرد: به گفته وزیر بهداشت؛ استان های یزد و تهران از جمله استان هایی هستند که در حال خیز برداشتن برای این بیماری اند بنابراین مردم باید بیشتر مواظبت و مراقبت داشته باشند.

تابش با اشاره به اعطای امکاناتی خوب از سوی متصدیان صنایع تصریح کرد: قرار است بسته های غذایی و بهداشتی بین تهی دستان جامعه توزیع شود که ضمن تقدیر و تجلیل از صاحبان صنایع و خیرین نیک اندیش خواستار تداوم چنین حرکاتی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: مهم ترین عاملی که می تواند موجب شکست کرونا شود؛ تلاش برای قطع زنجیره ارتباطی است. مردم این امر را مورد توجه قرار دهند، سیستم ایمنی خود را تقویت کنند، از استرس پرهیز کنند، نسبت به رعایت نکات بهداشتی اهتمام داشته باشند و خودمراقبتی را مدنظر داشته باشند.

تابش در پایان با تاکید بر اینکه تمسک و توسل به معنویت و دعا نیز ما را از بحران های زیادی عبور داده است گفت: نمایندگان استان یزد در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در خدمت مردم و در حال رصد و پیگیری موضوعات هستند.

کد خبر 904714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha