تداوم فعالیت ها برای مقابله با کرونا در اردکان

فعالیت های مختلف برای مبارزه با ویروس کرونا (که این روزها کشور و استان را درگیر خود کرده است) در شهرستان اردکان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد؛ گروه های مختلف مردمی، ساکنین محلی و جوانان مناطق گوناگون شهرستان اردکان در پیام هایی در فضای مجازی و حقیقی از زحمات کادر پزشکی که در صف مقدم مبارزه با شیوع ویروس کرونا هستند تشکر و قدردانی کردند.

جمعی از پزشکان متخصص و باسابقه اردکان نیز با انتشار پیام هایی جداگانه از مردم این شهرستان خواستند تا به توصیه های پزشکی نهایت توجه را داشته باشند و از منازل مگر برای کارهای ضروری خارج نشوند.

عملیات ضدعفونی و پاک‌سازی کلیه معابر عمومی، کوچه ها و محلات شهر اردکان با هدف پیش‌گیری از شیوع ویروس کرونا نیز همچنان توسط واحد خدمات شهری شهرداری اردکان و گروه های جهادی در حال انجام است.

شهرداری اردکان در ادامه با نصب بنرهایی از مسافران و گردشگران درخواست کرد برای حفظ سلامتی خود و سایر هم‌وطنان در خانه‌هایشان بمانند و افتخار میزبانی را برای اردکانی ها به موعدی دیگر موکول کنند.

اقدامی که از سوی خبر ساعت 20:30 شبکه دوم سیما نیز پوشش داده شد.

فراخوانی نیز در فضای مجازی منتشر شده است مبنی بر اینکه اردکانی ها که برای مهار کووید ۱۹ در خانه هستند؛ هنر، علاقه‌مندی‌ها یا دانسته‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارند و با توجه به تخصّص خود، دانسته‌های شان را در موضوعات مختلفی مانند فرهنگ و ادب، هنر، پزشکی، خانه‌داری، فرزندپروری، کرونا، پیشنهاداتی برای سرگرم‌شدن در محیط خانه و هرآن‌چه ممکن است برای دیگران جذاب یا مفید باشد مانند خوانش بخش‌هایی از یک کتاب، موضوع نوروز و هزاران محتوای دیگر با کیفیت خوب در قالب صوت یا تصویر ضبط کنند و به آدرس های اعلام شده در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی ارسال کنند.

پیش از این نیز بر اساس مصوبه شورای تأمین شهرستان‌های اردکان و میبد اعلام شده بود که کلیه اصناف این دو شهرستان به ‌غیر از واحدهای توزیع مواد غذایی شامل سوپرمارکت، میوه‌فروشی، نانوایی، قصابی، مرغ و ماهی، خواربارفروشی، شیر و ماست با رعایت پروتکل بهداشتی تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند. فعالیت هرگونه واحد صنفی دیگر خلاف مقررات بوده و با آن برخورد می‌شود.

ضمناً تنها فروشگاه‌های بزرگ و هایپرمارکت‌ها می‌توانند مایحتاج ضروری مردم را از طریق فروش اینترنتی و تلفنی درب منازل تحویل دهند. اصنافی مانند پوشاک و... مشمول این مصوبه نیستند.

کد خبر 905660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha